Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 14 grudnia 2011 r., sygn. II GSK 2236/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia NSA Maria Myślińska Sędzia NSA Stanisław Gronowski (spr.) Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 1 grudnia 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M.J.W.P. U. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 12 października 2011 r. sygn. akt V SA/Wa 1671/11 w sprawie ze skargi Miasta i Gminy M. na informację M.J.W.P. U. z dnia [...] lipca 2011 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 12 października 2011 r., sygn. akt V SA/Wa 1671/11, wydanym w sprawie ze skargi Miasta i Gminy M. na informację M. Jednostki Wdrażania Programów Unijnych z dnia [...] lipca 2011 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu stwierdzono, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i przekazano sprawę do ponownego rozpatrzenia, zasądzając na rzecz wnioskodawcy zwrot kosztów postępowania sądowego.
Wyrok zapadł na tle następującego stanu faktycznego sprawy:
Burmistrz Miasta i Gminy M., zwany dalej "wnioskodawcą", złożył wniosek o dofinansowanie inwestycji pt. "Budowa kompleksu sportowego przy Publicznej Szkole Podstawowej w M. ", któremu nadano nr rej. [...].
M. jednostka Wdrażania Programów Unijnych, zwana dalej "organem", pismem z dnia [...] kwietnia 2010 r. poinformowała wnioskodawcę o pomyślnym przejściu przez wniosek etapu oceny merytorycznej, w wyniku którego wniosek uzyskał 73 punkty (na 95 możliwych do zdobycia). Jednakże z powodu braku środków finansowych wniosek nie został przyjęty do dofinansowania. W myśl zawartego pouczenia, powołując się na Procedurę odwoławczą dla wniosków o dofinansowanie projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa M. 2007-2013 z dnia 7 kwietnia 2009 r., zwanego "Procedurą odwoławczą", jednakże bez podania konkretnej jednostki redakcyjnej tej procedury, pomyślne przejście przez wniosek etapu oceny merytorycznej stanowi przeszkodę do wniesienia protestu.