Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 20 maja 2011 r., sygn. I FSK 856/10

Wśród wymogów skargi kasacyjnej z art. 176 p.p.s.a. wymienia się obowiązek wskazania wniosku o uchylenie lub zmianę orzeczenia oraz oznaczenie zakresu tego żądania. Wymogu tego nie spełnia natomiast zawarty w skardze kasacyjnej wniosek "o zmianę w całości zaskarżonego wyroku i przyjęcie, iż wpłaty na fundusz remontowy, o którym mowa w art. 6 ust. 3 u.s.m. nie podlegają opodatkowaniu". Należy bowiem podkreślić kasacyjny charakter wyroków sądów administracyjnych. Oznaczenie zakresu żądania nie może wobec tego oznaczać, iż Naczelny Sąd Administracyjny ma dokonać za organ uprawniony pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego na żądanie podatnika.

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Adam Bącal, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia WSA del. Maciej Jaśniewicz (sprawozdawca), Protokolant Marek Kleszczyński, po rozpoznaniu w dniu 20 maja 2011 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej B. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 lutego 2010 r. sygn. akt III SA/Wa 1915/09 w sprawie ze skargi B. G. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od B. G. na rzecz Ministra Finansów kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 2 lutego 2010r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w sprawie ze skargi B. G. na interpretację indywidualną Ministra Finansów oddalił skargę. W uzasadnieniu wskazano, że skarżąca wystąpiła o udzielenie pisemnej interpretacji co do zastosowania przepisów prawa podatkowego - ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm., dalej jako ustawa o VAT) w zakresie opodatkowania opłat na fundusz remontowy z tytułu praw do lokalu użytkowego. Z treści wniosku wynikało, że wnioskodawczyni jest członkiem Spółdzielni Mieszkaniowej, posiada własnościowe prawo do lokalu użytkowego, przy czym zaznaczyła, że jest właścicielem tego lokalu, nie najemcą. Wskazała, że spółdzielnia winna obciążać członków spółdzielni jedynie kosztami związanymi z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale oraz eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni. Tymczasem w fakturach, którymi spółdzielnia ją obciąża, podatek VAT doliczany jest także do kwot przekazywanych na fundusz remontowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00