Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 lutego 2010 r., sygn. II FSK 1593/08

Zobowiązanie podatkowe przedawnia się, jeżeli termin przewidziany w art. 70 § 1 o.p. upłynął przed wydaniem decyzji organu odwoławczego.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Grzegorz Krzymień (sprawozdawca), Sędziowie NSA: Bogusław Dauter, Anna Maria Świderska, Protokolant Justyna Nawrocka, po rozpoznaniu w dniu 25 lutego 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 19 czerwca 2008 r. sygn. akt I SA/Gd 235/08 w sprawie ze skargi I. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w G. z dnia 19 grudnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie podatku od środków transportowych za lata 2002-2004 1) uchyla zaskarżony wyrok w punkcie pierwszym i w tym zakresie oddala skargę, 2) zasądza od I. S. na rzecz Samorządowego Kolegium Odwoławczego w G. kwotę 550 (pięćset pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania w sprawie.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 19 czerwca 2008 r., sygn. akt I SA/Gd 235/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku, po rozpoznaniu skargi I. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w G. z dnia 19 grudnia 2007 r. (utrzymującą w mocy decyzję Wójta Gminy W. z dnia 15 października 2007 r.) wydaną w przedmiocie podatku od środków transportowych za lata 2002 - 2004, uchylił zaskarżoną decyzję w części określającej podatek za 2002 r., a w pozostałym zakresie skargę oddalił. W uzasadnieniu wyroku wskazano, iż podatek ten ustalono za pojazd - ciągnik siodłowy Skania. Według ustaleń organów podatkowych, ciągnik siodłowy został nabyty w 2001 r. I. S. nie złożyła deklaracji w podatku od środków transportowych za 2002 r., a w deklaracjach za lata 2003 - 2004 jako dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów zadeklarowała 32 t. Organ odwoławczy wyjaśniając przyczyny, dla których zakwestionował deklarowaną przez podatniczkę dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powołał się na analizę dokumentów zgromadzonych w toku postępowania. Wynikało z nich, że masa przyczepy wynosi 42 t. a zatem, skoro jeden ze składników zespołu ma dopuszczalną masę całkowita 42 t., to dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów jest większa niż 36 t. (fakt ten powoduje konieczność skorygowania wysokości należnego podatku od środków transportowych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00