Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 5 maja 2009 r., sygn. II OSK 683/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Barbara Adamiak Sędziowie sędzia NSA Roman Hauser sędzia del. NSA Paweł Miładowski (spr.) Protokolant Mariusz Szufnara po rozpoznaniu w dniu 5 maja 2009 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej S. P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 24 stycznia 2008 r. sygn. akt II SA/Bk 688/07 w sprawie ze skargi S. P. na decyzję Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Białymstoku z dnia [...] sierpnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie nakazania przedłożenia dokumentacji uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Białymstoku.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku wyrokiem z dnia 3 marca 2005r. w sprawie sygn. akt II SA/Bk 574/04 po rozpoznaniu skarg F. M., I. M., A. P. oraz Burmistrza Choroszczy, uchylił zaskarżoną decyzję Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Białymstoku z dnia [...] lipca 2004r. oraz poprzedzającą ją decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Białymstoku z dnia [...] kwietnia 2004r.

Wyrokiem z dnia 13 lutego 2007r. w sprawie sygn. akt II OSK 12/06 Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną od powyższego wyroku Sądu I instancji, wskazując, że pomimo częściowo błędnego uzasadnienia zaskarżony wyrok odpowiada prawu. W uzasadnieniu podniesiono, że Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku rozstrzygał zarówno w oparciu o aktualnie obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego, jak i plan obowiązujący w okresie budowy spornych wiat mimo, że organy administracji wobec rozwiązań prawa miejscowego z 1986r. nie wypowiedziały się. Stąd też uznano, że Sąd l instancji poczynił w rozpoznawanej sprawie ustalenia, które winny być zarezerwowane dla organów nadzoru budowlanego ponownie rozpoznających po uchyleniu przedmiotową sprawę. Kwestia ta przy ponownym rozpatrywaniu sprawy samowoli budowlanej musi być przedmiotem wnikliwej analizy organów nadzoru budowlanego ze szczególnym uwzględnieniem kwestii usytuowania w terenie przedmiotowych pawilonów (wiat) bowiem powołane prawo miejscowe wprowadziło zakaz lokalizacji zabudowy zagrodowej na terenach rolnych położonych na północ od rzeki Horodnianki do granic administracyjnych miasta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00