Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 maja 2009 r., sygn. II GSK 810/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Gronowski Sędziowie NSA Janusz Drachal Maria Myślińska (spr.) Protokolant Sylwia Kizińska po rozpoznaniu w dniu 13 maja 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 20 maja 2008 r. sygn. akt VI SA/Wa 455/08 w sprawie ze skargi B. F. - H. T. C. R. Z. w B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym I. uchyla zaskarżony wyrok; II. oddala skargę; III. zasądza od B. F. - H. T. C. R. Z. w B. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 400 (czterysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 20 maja 2008 r., sygn. akt VI SA/Wa 455/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. w sprawie ze skargi B. F. uchylił zaskarżoną decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2007 r., nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oraz stwierdził, że uchylona decyzja nie podlega wykonaniu.

W dniu 22 sierpnia 2007 r. na drodze powiatowej nr [...] w miejscowości Sz. zatrzymany został do kontroli pojazd marki Mercedes o nr rej. [...]. Powyższym pojazdem B. F., prowadzący przedsiębiorstwo H. T. C. R. Z. z siedzibą w P. wykonywał transport drogowy, przewożąc ładunek ziemi, na trasie R. - G.. Kierowcą pojazdu był S. G. pracownik przedsiębiorstwa H.. Po dokonaniu pomiaru nacisków osi i masy całkowitej pojazdu stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00