Wyrok NSA z dnia 13 października 2009 r., sygn. II GSK 109/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Rafał Batorowicz (spr.) Sędziowie Jan Bała NSA Kazimierz Brzeziński Protokolant Elżbieta Jabłońska po rozpoznaniu w dniu 13 października 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. T. - W.P.H.U. "T.-A." od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 24 listopada 2008 r. sygn. akt VI SA/Wa 1232/08 w sprawie ze skargi A. T. - W.P.H.U. "T.-A." na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2008 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 24 października 2008 r., w sprawie o sygn. akt VI SA/Wa 1232/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę A. T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2008 r. Nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia
Wojewódzki Sąd Administracyjny orzekał w następującym stanie sprawy.
W dniu [...] kwietnia 2007 r. na ul. H. w G. stanowiącej ciąg drogi wojewódzkiej nr [...], po której mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 ton, inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę ciągnika siodłowego marki V. o nr rejestracyjnym [...] wraz z naczepą marki K. o nr rejestracyjnym [...] należącego do przedsiębiorcy A. T. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "T." w I.. Kontrolowany zespół pojazdów, którym kierował kierowca G. K., poruszał się
z ładunkiem drewna na trasie Z. - B. wykonując usługę transportową. W toku czynności kontrolnych dokonano pomiaru nacisków osi oraz dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Ważenia dokonano przy pomocy przenośnych wag do pomiarów statycznych. Po dokonaniu ważenia stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów o 3,178 t; przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu o 2, 601 t, przekroczenie dopuszczalnego nacisku I pojedynczej osi nienapędowej pojazdu o 2,927 t oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku II pojedynczej osi nienapędowej pojazdu