Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 lipca 2009 r., sygn. II FSK 2095/08

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Antoni Hanusz, Sędzia NSA Zbigniew Kmieciak (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Tomasz Zborzyński, , Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 7 lipca 2009 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Elektrownia "R." S. A. w R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 7 lipca 2008 r. sygn. akt I SA/Gl 51/08 w sprawie ze skargi Elektrownia "R." S. A. w R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia 6 listopada 2007 r. nr [...] w przedmiocie podatek od nieruchomości za 2004 r. oddala skargę kasacyjną.

 

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia 6 listopada 2007 r., Samorządowe Kolegium Odwoławcze w K. utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta R.z dnia 27 czerwca 2007 r., którą organ ten określił E. [...] S.A. (spółka) wysokość nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2004 rok w kwocie 721.768,50 złotych.

W uzasadnieniu decyzji Samorządowe Kolegium Odwoławcze wskazało, że w 2005 r. spółka zweryfikowała prawidłowość rozliczeń w podatku od nieruchomości, czego rezultatem było obniżenie podstawy opodatkowania w podatku od nieruchomości za 2004 rok. Ta sama weryfikacja dotyczyła również lat 2002 - 2003. W rezultacie Spółka wystąpiła z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w kwocie 6.492.772,30 zł. w części dotyczącej gruntów po zbiornikiem wodnym "R." oraz budowli związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Część korekty deklaracji podatkowej za 2004 r. została przez organ pierwszej instancji uwzględniona zgodnie z wnioskiem strony i powołaną wyżej decyzją z 27 czerwca 2007 roku Prezydent Miasta R. określił Spółce wysokość nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2004 rok w kwocie 721.768,50 złotych.

W odwołaniu od tej decyzji pełnomocnik spółki podniósł, że dla potrzeb podatku od nieruchomości, grunty pod zbiornikiem wodnym "R." powinny - zgodnie ze stanem faktycznym - zostać uznane w całości jako grunty pod wodami płynącymi, bądź też, mając na uwadze funkcję retencyjną zbiornika, organ podatkowy winien rozważyć opodatkowanie tych terenów stawką przewidzianą dla gruntów zajętych na zbiorniki retencyjne. Natomiast w odniesieniu do budowli, tj. instalacji odsiarczania spalin oraz elektrofiltrów tylko części budowlane tych obiektów mogą być uznane za budowle i podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00