Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 30 października 2008 r., sygn. II OSK 1579/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA - Włodzimierz Ryms (spr) po rozpoznaniu w dniu 30 października 2008 r., na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K. B. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 17 lipca 2008 r., sygn. akt II SAB/Po 22/08 w zakresie odrzucenia skargi w sprawie ze skargi K. B. na bezczynność Wójta Gminy P. w przedmiocie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy postanawia: oddalić skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 17 lipca 2008 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu odrzucił skargę K. B. na bezczynność Wójta Gminy P. w przedmiocie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. W uzasadnieniu Sąd stwierdził, że skarga na bezczynność przysługuje jedynie w takich granicach w jakich służy skarga do sądu administracyjnego na decyzje, postanowienia, akty i czynności z zakresu administracji publicznej dotyczące stwierdzenia albo uznania uprawnienia lub obowiązku wynikających z przepisów prawa oraz pisemnych interpretacji prawa podatkowego w indywidualnych sprawach. Zobowiązanie organu do podjęcia określonych działań musi wynikać z konkretnego przepisu ustawy, nie zaś z klauzuli generalnej stwierdzającej jedynie, że określone zadania leżą w kompetencji określonego organu administracji. W skardze błędnie wskazano jako jej podstawę prawną art. 101 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00