Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 maja 2008 r., sygn. II GSK 146/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Sędzia del. WSA Maria Jagielska Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Protokolant Katarzyna Janicka po rozpoznaniu w dniu 28 maja 2008 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 14 czerwca 2007 r. sygn. akt VI SA/Wa 634/07 w sprawie ze skargi P. J. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2006 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od P. J. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 14 czerwca 2007 r., sygn. akt VI SA/Wa 634/07, oddalił skargę P.J. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2007 r. nr [...] nakładającą karę pieniężną za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach.

Sąd orzekał w następującym stanie sprawy:

W dniu [...] marca 2006 r. na drodze krajowej nr [...] przeprowadzono kontrolę pojazdu członowego, składającego się z ciągnika siodłowego marki S. o nr rejestracyjnym [...] wraz z naczepą marki T. o nr rejestracyjnym [...]. Pojazd ten, stanowiący własność P.J., prowadzony był przez pracownika przedsiębiorcy L.K.

Zadeklarowana masa przewożonego ładunku, zgodnie ze specyfikacją wysyłkową z dnia [...] marca 2006 r. wynosiła 23891 kg. Droga krajowa nr [...] na odcinku od S. do G. została zakwalifikowana do dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 ton, natomiast na pozostałym odcinku, po którym poruszał się między innymi kontrolowany pojazd i na którym przeprowadzono kontrolę, dopuszczalny nacisk pojedynczej osi wynosił 8 ton.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00