Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 6 listopada 2007 r., sygn. I OSK 1476/06

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Janina Antosiewicz (spr.) Sędziowie Barbara Adamiak NSA Zygmunt Zgierski Protokolant Barbara Dąbrowska po rozpoznaniu w dniu 6 listopada 2007r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 lipca 2006r. sygn. akt VI SA/Wa 827/06 dotyczącego skargi P. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach publicznych oraz masy całkowitej pojazdu 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od P. S. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

 

UZASADNIENIE

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 5 lipca 2006 r. sygn. akt VI SA/Wa 827/06 oddalił skargę P. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd po drodze krajowej pojazdem, w którym zostały przekroczone dopuszczalne naciski na osie oraz masa całkowita pojazdu.

W uzasadnieniu wyroku Sąd przytoczył ustalenia organów, które uznał za prawidłowe oraz następującą własną ocenę prawną.

W dniu [...] grudnia 2005 r., na drodze krajowej nr [...], w miejscowości M. zatrzymany został do kontroli pojazd marki [...] o nr rej. [...] wraz z przyczepą o nr rej. [...] prowadzony przez J. B.. Po dokonaniu pomiaru nacisku osi i masy całkowitej stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku na podwójną oś napędową o 6,44 tony (nacisk na oś wynosił 22,44 tony), na pierwszą pojedynczą oś w przyczepie o 2,17 tony (nacisk na oś wynosił 12,7 tony). Masa całkowita pojazdu została przekroczona o 14,66 ton (rzeczywista masa całkowita 56,66 ton). Powyższe dane potwierdzał protokół kontroli oraz protokół z ważenia pojazdu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00