Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 padziernika 2006 r., sygn. I FSK 118/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jan Zając Sędziowie sędzia NSA Juliusz Antosik (spr.) Sędzia NSA Ryszard Mikosz Protokolant Dariusz Rosiak po rozpoznaniu w dniu 26 października 2006 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 30 listopada 2005 r. sygn. akt I SA/Ol 223/05 w sprawie ze skargi L. B. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w O. z dnia 7 kwietnia 2005 r. nr [...] w przedmiocie pozostawienia bez rozpoznania wniosku o umorzenie zaległości podatkowych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) oddala wniosek L. B. o zasądzenie kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 30 listopada 2005 r., I SA/Ol 223/05, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie uwzględnił skargę L. B., uchylając postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w O. z dnia 7 kwietnia 2005 r. o pozostawieniu bez rozpoznania wniosku o umorzenie zaległości podatkowych.

W uzasadnieniu wyroku Sąd, przedstawiając przebieg postępowania w sprawie, podał, że wymienionym postanowieniem Dyrektor Izby Skarbowej utrzymał w mocy postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w O. z 18 stycznia 2005 r., którym pozostawiono bez rozpatrzenia podanie o umorzenie wszystkich zaległości podatkowych. Dyrektor Izby Skarbowej wskazał, że po złożeniu przez stronę wniosku o umorzenie zaległości organ I instancji wezwał ją, na podstawie art. 169 § 1 Ordynacji podatkowej, do usunięcia braków przedmiotowego wniosku przez określenie rodzaju pomocy, o którą strona się ubiega, oraz - o ile wniosek dotyczy pomocy de minimis - wysokości pomocy publicznej otrzymanej w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień wystąpienia o pomoc, a także określenie rodzaju i kwoty zaległości podatkowych i okresu, jakiego dotyczą; pouczono stronę, że nieusunięcie ww. braków w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia. Z uwagi na nieusunięcia braków w wyznaczonym terminie, Naczelnik Urzędu Skarbowego uznał, że podanie nie spełniało wymogów określonych w art. 168 § 2 Ordynacji podatkowej oraz w art. 37 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (DzU nr 123, poz. 1291).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00