Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 października 2005 r., sygn. I OSK 144/05

WSA nie dokonał oceny zaskarżonej decyzji z punktu widzenia powołanych w niej przepisów materialnoprawnych oraz prawidłowości przebiegu postępowania administracyjnego.Waga samochodowa miała ważne świadectwo legalizacji i mogła być stosowana do pomiarów.Wymagania techniczne i metrologiczne odnoszą się tylko do przyrządu pomiarowego, i nie dotyczą sposobu ważenia.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie - działając na podstawie art.145 § 1 pkt 1a oraz c ustawy z dnia 20 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.; zwanej dalej ppsa), po rozpoznaniu skargi Stanisława S - wyrokiem z dnia 26 października 2004 r., sygn. akt III SA/Lu 427/04 uchylił decyzję Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej z dnia 4 czerwca 2004 r., nr 300000-PC-6681-8/04/RZ oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Zamościu z dnia 11 marca 2004 r., nr 131610-578-0-2/2004., którą na podstawie art. 13g ust. 1-4 oraz art. 40b ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838 ze zm.) i § 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów....(Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) - wymierzono Stanisławowi S , prowadzącemu działalnośćgospodarczą pod nazwą , karę pieniężną za przejazd po drogachpublicznych bez zezwolenia pojazdu nienormatywnego, w szczególności przekraczającego dopuszczalny nacisk na osie, co zostało ustalone w wyniku zważenia pojazdu wagą samochodową do wyznaczania dynamicznego obciążenia osi typu RPT 98142, posiadającą ważne świadectwo legalizacji. Pomiar wykazał przekroczenie dopuszczalnego nacisku na trzeciej osi o 20,56 kN. Powtórny pomiar, przeprowadzony na wniosek strony, potwierdził rezultat pierwszego ważenia. Podpisując protokół z przeprowadzonej kontroli w dniu 10 marca 2004 r., strona nie zgłosiła żadnych uwag.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00