Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 września 2005 r., sygn. I FSK 40/05

1. Rozwiązania na okres przejściowy zawarte w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o ustroju sądów administracyjnych i ustawę - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1271 ze zm.) przewidziały, że osoby powołane na stanowisko sędziego NSA na podstawie przepisów dotychczasowych pozostają sędziami NSA (art. 93). Oznacza to jednak zachowanie przez tych sędziów tytułu i statusu oraz wszelkich uprawnień należnych sędziemu NSA, ale nie stanowiska sędziego NSA.
2. Podnosząc zarzut naruszenia przepisów postępowania w skardze kasacyjnej trzeba wskazać przepisy procedury sądowej. Skoro zatem skarga kasacyjna nie wskazuje (nawet w jej uzasadnieniu) żadnych konkretnych przepisów postępowania sądowo administracyjnego, jako naruszonych przez WSA, to zarzut skargi kasacyjnej dotyczący wskazanego art. 192 O.p. nie może być skuteczny.

Wyrokiem z dnia 16 lipca 2004 r., I SA/Ka 1673/03, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach oddalił skargę Mirosława L. na decyzję Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 2 lipca 2003 r., w przedmiocie podatku od towarów i usług.

Jak wynika z akt sprawy, Izba Skarbowa utrzymała w mocy dwanaście decyzji Inspektora Kontroli Skarbowej z 11 czerwca 2001 r. określających Mirosławowi L. za miesiące od stycznia do grudnia 1999 r. zobowiązanie w podatku od towarów i usług, zaległość podatkową oraz odsetki za zwłokę. Izba Skarbowa, przedstawiając stan faktyczny sprawy, zaznaczyła, że Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie - Ośrodek Zamiejscowy w Katowicach wyrokiem z 23 grudnia 2002 r., I SA/Ka 2193/01, uchylił poprzednią decyzję Izby Skarbowej w Katowicach z 28 września 2001 r., utrzymującą w mocy decyzje Inspektora Kontroli Skarbowej z 11 czerwca 2001 r. W konsekwencji tego wyroku, Izba Skarbowa przeprowadziła postępowanie dowodowe i dokonała ponownej analizy zebranego materiału dowodowego; ustaliła, że podatnik, dokonując sprzedaży filtrów do wody, stosował symbol SWW 0719-142 (wymieniony w załączniku nr 5 do ustawy z dnia 5 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym - Dz. U Nr 11, poz. 50 ze zm.) i stawkę podatku 7%, opierając się na danych wynikających z faktur wystawianych przez kontrahenta, od którego kupował przedmiotowe towary. Podatnik uzyskał opinię Urzędu Statystycznego w Katowicach z 14 maja 2001 r., kwalifikującą opisane przez niego towary do grupowania SWW 0842-32, natomiast Urząd Statystyczny w Krakowie wydał dla "A.S.P." w Krakowie opinię (pismo z 23 marca 2000 r.), zgadnie z którą ww. towar zaklasyfikowano do grupowania SWW 0719-142 filtry do wody - urządzenia do przygotowania wody kotłowej. W związku z treścią wymienionego wyroku NSA z 23 grudnia 2002 r. Izba Skarbowa wystąpiła do Głównego Urzędu Statystycznego o zaklasyfikowanie sprzedawanych przez podatnika filtrów, z uwagi na dysponowanie dwoma rozbieżnymi klasyfikacjami. Główny Urząd Statystyczny pismem z 9 maja 2003 r. stwierdził, że prawidłowej klasyfikacji dokonał Urząd Statystyczny w Katowicach. W związku z powyższym Izba Skarbowa uznała, że sprzedawane przez podatnika towary należy oznaczyć symbolem SWW 0842-32, a ponieważ towary zaliczone do tego grupowania SWW nie są wymienione w załącznikach nr 3 i 5 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, podlegają opodatkowaniu stawką 22% - zgodnie z art. 18 ust. 1 tej ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00