Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 czerwca 2005 r., sygn. OSK 1094/04

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Wojciech Chróścielewski, Sędziowie NSA Joanna Runge Lissowska, Jan Paweł Tarno (spr.), Protokolant Mariusz Bartosiak, po rozpoznaniu w dniu 13 czerwca 2005 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 23 kwietnia 2004 r. sygn. akt 3/II SA/Lu 1293/03 w sprawie ze skargi Wojciecha J. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia 12 września 2003 r. (...) w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 23 kwietnia 2004 r. 3/II SA/Lu 1293/04, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie uchylił decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia 12 września 2003 r., (...) i utrzymaną nią w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w K. z dnia 19 lipca 2003 r., (...). Decyzjami tymi wymierzono karę pieniężną Wojciechowi J., prowadzącemu firmę transportową, za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia, co wykazała kontrola przeprowadzona dnia 19 lipca 2004 r. przez Urząd Celny w K., dokonana w związku z przekroczeniem granicy państwa.

Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził, że wskazane decyzje organów administracji zapadły z naruszeniem przepisów postępowania, tj. art. 7, 77 par. 1, 80 oraz 107 par. 3 Kpa, w stopniu mogącym mieć wpływ na wynik sprawy. Naruszenia przepisów postępowania Sąd dopatrzył się w tym, że organy nie wykazały, na podstawie jakich uregulowań prawnych dokonano pomiaru dynamicznego obciążenia osi pojazdu, który to pomiar nie może być dowolny, przeprowadzony wyłącznie według kryteriów przyjętych przez organ, ale musi odpowiadać warunkom określonym przez prawo. Sąd uznał, że z protokołu kontroli nie wynika, czy użyta do kontroli waga była prawidłowo ustawiona, a nawet jakiej wagi użyto do określenia obciążenia osi pojazdu. Poza tym dane ważenia zawarte w protokole kontroli diametralnie różnią się od danych wynikających z wydruku komputerowego.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00