Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 15 czerwca 2005 r., sygn. OSK 1530/04

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Leszek Włoskiewicz, Sędziowie NSA Janina Antosiewicz, Małgorzata Jaśkowska ( spr. ), Protokolant Iwona Sadownik, po rozpoznaniu w dniu 15 czerwca 2005 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Rafała A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 czerwca 2004 r. sygn. akt 6/II SA 816/03 w sprawie ze skargi Rafała A. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 27 stycznia 2003 r. (...) w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

W dniu 27 września 2002 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w wyniku którego Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad decyzją (...) z dnia 10 grudnia 2002 r. obciążył Rafała A. karą pieniężną w wysokości 11.760 zł na podstawie art. 13 ust. 2a i 2b tabela lp. 5 pkt 1 lit. d, lp. 5 pkt 5 lit. "b", lp. 6 pkt 2 lit. "a", art. 18a ust. 5 i art. 20 pkt 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych /t.j. Dz.U. 2000 nr 71 poz. 838 ze zm./, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym /Dz.U. nr 98 poz. 602 ze zm./ oraz par. 5 ust. 4 i par. 5 ust. 5 pkt 4 i par. 3 ust. 1 pkt 2 lit. "b" rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia /Dz.U. nr 44 poz. 432 ze zm./ oraz art. 104 par. 1 Kpa. Jak podano w uzasadnieniu decyzji, w dniu 27 września 2002 r. Rafał A. wykonywał przejazd na potrzeby własne po drodze krajowej z ładunkiem wapna nawozowego. Droga którą poruszał się pojazd Rafała A. przeznaczona jest dla ruchu pojazdów o nacisku na osi nie przekraczającym 100 kN dla osi pojedynczej i 80 kN dla osi składowej powyżej 1,3 m do najbliższej osi sąsiedniej. W wyniku przeprowadzonego ważenia z użyciem wagi legalizowanej stwierdzono natomiast, iż poruszający się zespół miał przekroczony nacisk na osi pojedynczej o 36,65 kN oraz nacisk na osi składowej odpowiednio o 8,19 kN, 11,62 kN i 9,56 kN. Pojazd miał przekroczoną ponadto dopuszczalną masę całkowitą o 5,49 t.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00