Wyrok NSA z dnia 3 października 2005 r., sygn. II GSK 46/05
Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty mógł bez przetargu rozszerzyć na cały kraj obszar działalności operatorów telefonii komórkowej. Zgodnie z przepisami przejściowymi do ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. - Prawo telekomunikacyjne /Dz.U. nr 73 poz. 852 ze zm./ przetarg w tej sprawie nie był konieczny.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 3 października 2005 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej PTC Sp. z o.o. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 września 2004 r. 6/II SA 2160/03 w sprawie ze skargi PTC Sp. z o.o. na decyzję Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z dnia 29 kwietnia 2003 r. (...) w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji - oddala skargę kasacyjną.
UZASADNIENIE
Wyrokiem z dnia 14 września 2004 r. 6/II SA 2160/03, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę PTC Spółki z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z dnia 29 kwietnia 2003 r. (...) w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji z następującym uzasadnieniem.
W dniu 21 sierpnia 1997 r. Minister Łączności, jako właściwy wówczas organ koncesyjny, działając na podstawie ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności /Dz.U. 1995 nr 117 poz. 564 ze zm./, udzielił koncesji na świadczenie usług telekomunikacyjnych na rzecz PTK "C." Sp. z o.o., a w dniu 13 września 1999 r. analogicznej koncesji na rzecz "P." S.A. Koncesje udzielone na rzecz PTK "C." Sp. z o.o. i "P." S.A. ograniczały obszar wykonywanej przez tych operatorów działalności do wymienionych taksatywnie w treści koncesji miast i gmin. Równocześnie organ koncesyjny dokonał odpowiedniego przydziału częstotliwości.
W dniu 11 sierpnia 1999 r. Minister Łączności, działając na podstawie przepisów ustawy o łączności, wydał na rzecz skarżącej spółki PTC Sp. z o.o. z siedzibą w W. koncesję na świadczenie usług telekomunikacyjnych, wskazując w tej koncesji, iż obszar wykonywanej działalności stanowi terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.