Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 8 grudnia 2004 r., sygn. OSK 815/04

Przepisami dotychczasowymi w rozumieniu art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o wprowadzeniu ustawy - Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych ustaw /Dz.U. nr 100 poz. 1085 ze zm./ są przepisy ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o odpadach /Dz.U. nr 96 poz. 592 ze zm./, w szczególności art. 40 ust. 6 tej ustawy, które obowiązywały bezpośrednio przed wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska /Dz.U. nr 62 poz. 627 ze zm./ - art. 272-321.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Ochrony Środowiska od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 17 marca 2004 r. IV SA 4381/02 w sprawie ze skargi Gminy S.-B. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 27 września 2002 r. (...) w przedmiocie podwyższenia kary za składowanie odpadów - oddala skargę kasacyjną.


UZASADNIENIE

Wyrokiem z dnia 17 marca 2004 r. II SA 4381/02 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 27 września 2002 r. w przedmiocie podwyższenia kary za składowanie odpadów.

W uzasadnieniu wyroku Sąd podniósł, że zaskarżoną decyzją Główny Inspektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołania Gminy S.-B. uchylił decyzję (...) Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w K. z dnia 3.06.2002 r. i umorzył postępowanie tego organu w sprawie podwyższenia łącznej kary pieniężnej za 1996 r., orzeczonej za składowanie odpadów w miejscu na ten cel nie wyznaczonym w związku z niewykonaniem w terminie przedsięwzięcia stanowiącego podstawę odroczenia. Organ odwoławczy przyjął, że "decyzja organu I instancji wydana została bez podstawy prawnej, ponieważ w ustawie z dnia 27 czerwca 1997 r. o odpadach brak jest przepisu przejściowego stanowiącego o tym, że przepisy tej ustawy stosuje się do orzekania o podwyższeniu łącznej kary pieniężnej, w sytuacji gdy odroczenie terminu płatności kary łącznej nastąpiło w oparciu o przepis art. 110c ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska."

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00