Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 21 kwietnia 2004 r., sygn. GSK 45/04

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA - Józef Waksmundzki Sędziowie NSA - Maria Myślińska (spr.) - Urszula Raczkiewicz Protokolant - Justyna Chindelewicz po rozpoznaniu w dniu 21 kwietnia 2004 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w Gdyni od wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego Ośrodka Zamiejscowego w Gdańsku z dnia 28 listopada 2002 r. sygn. akt I SA/Gd 31/00 w sprawie ze skargi T. Z. i Z. S. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 20 listopada 1999 r. Nr [...] w przedmiocie wymiaru cła 1. Uchyla zaskarżony wyrok. 2. Oddala skargę T. Z. i Z. S. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 20 listopada 1999 r. nr [...] 3. Zasądza solidarnie od T. Z. i Z. S. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Gdyni 732 zł (siedemset trzydzieści dwa złote) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 28 listopada 2002 r. sygn. akt I SA/GD 31/00 Naczelny Sąd Administracyjny Ośrodek Zamiejscowy w Gdańsku uchylił decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 20 listopada 1999 r. nr [...] oraz poprzedzającą ją decyzję Dyrektora Urzędu Celnego w Gdańsku z dnia 23 grudnia 1997 r. nr [...] w przedmiocie wymiaru cła z następującym uzasadnieniem.

Decyzją z dnia 20 listopada 1999 r. Prezes Głównego Urzędu Ceł utrzymał w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Celnego w Gdańsku z dnia 23.12.1997 r. uchylającą decyzje ostateczne zawarte w DOC nr [...] z dnia 25.09.1996 r. i wymierzającą cło Z. S. i T. Z. od samochodu marki Volkswagen Polo.

Z uzasadnienia ww. decyzji wynika, że Dyrektor Urzędu Celnego w Gdańsku dopuścił do obrotu na polskim obszarze celnym nadwozie do samochodu marki Volkswagen Polo z 1992 r. oraz podzespoły, takie jak: silnik wysokoprężny, skrzynia biegów, zawieszenie przednie i tylne oraz koła jezdne, w oparciu o dokonane indywidualnie zgłoszenia do odpraw celnych.

W wyniku weryfikacji akt dotyczących odprawy celnej ustalono, że dopuszczone do obrotu na polskim obszarze celnym części stanowiły niezmontowany (rozmontowany) pojazd samochodowy marki Volkswagen Polo.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00