Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 lipca 2004 r., sygn. GSK 710/04

Ustawa z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny /Dz.U. 2001 nr 75 poz. 802 ze zm./, jak również przepisy Taryfy celnej /rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie ustanowienia Taryfy celnej - Dz.U. nr 158 poz. 1036 ze zm./, nie uzależniają stosowania określonej stawki celnej od jakości towaru; zgłoszenie towarów w odrębnych pozycjach ze względu na ich jakość nie uzasadnia zastosowania różnych stawek celnych.

 

Naczelny Sąd Administracyjny uznał zasadność skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 29 stycznia 2004 r. w sprawie ze skargi Ewy A., Romana K., Piotra K. - wspólników spółki cywilnej "F. II" na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia 16 lipca 2002 r. w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe i na podstawie art. 185 par. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270/ uchylił zaskarżony wyrok oraz przekazał sprawę do ponownego rozpoznania WSA w Warszawie, a także - zgodnie z art. 207 par. 2 powyższej ustawy - odstąpił od zasądzenia zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.


UZASADNIENIE

Wyrokiem z dnia 29 stycznia 2004 r. (...), wydanym na skutek skargi Romana K., Ewy A. i Piotra K. - wspólników s.c. "F. II" w L., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia 16 lipca 2002 r. Powyższym wyrokiem zasądzono również na rzecz skarżących koszty postępowania sądowego oraz stwierdzono, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku.

W uzasadnieniu wyroku Sąd stwierdził, że (...) Agencja Celna w W., działając jako przedstawiciel bezpośredni importera, zgłosiła do procedury dopuszczenia do obrotu na polskim obszarze celnym na podstawie dokumentu SAD z dnia 21 stycznia 1999 r. sprowadzone przez wspólników s.c. "F. II" kwiaty cięte /chryzantemy i róże/, przypisując im następujące kody PCN: chryzantemy II gatunku, które zaklasyfikowano do kodu PCN 0603 10 65 0 ze stawką konwencyjną /ad valorem/ w wysokości 49,2 procent, a chryzantemy I gatunku, o tym samym kodzie PCN, ze stawką celną autonomiczną, specyficzną 0,08 ecu/szt.; róże I gatunku, które zaklasyfikowano do kodu PCN 0603 10 51 0 ze stawką celną autonomiczną, specyficzną 0,08 ecu/szt., a róże II gatunku, o tym samym kodzie PCN, ze stawką celną konwencyjną /ad valorem/ w wysokości 49,2 procent. Po dopuszczeniu powyższych towarów do obrotu na polskim obszarze celnym Dyrektor Urzędu Celnego w W. decyzją z dnia 19 listopada 2001 r. nr (...) uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe i zaklasyfikował róże I i II gatunku łącznie do kodu PCN 0603 10 51 0 ze stawką celną autonomiczną w wysokości 0,08 ecu/szt., a chryzantemy - także łącznie - do kodu PCN 0603 10 65 0 ze stawką celną konwencyjną /ad valorem/ w wysokości 49,2 procent. Organ celny określił również kwotę długu celnego w podwyższonej wysokości i stwierdził, że pobór i kwotę odsetek wyrównawczych określi odpowiedni wydział Izby Celnej w W.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00