Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 2001 r., sygn. II SA 2651/00

Decyzja cofająca koncesję nie jest decyzją uznaniową, lecz tzw. decyzją związaną, którą organ administracji publicznej ma obowiązek podjąć.

Innymi słowy, w następstwie ustalenia faktu niedotrzymania przez skarżących warunków koncesji i naruszenia przepisów ustawy z dnia 2 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego /Dz.U. nr 106 poz. 677 ze zm./, organ koncesyjny nie mógł nie podjąć innej decyzji, jak tylko cofnąć koncesję.

 

Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Piotra S. i Wacława F. wspólników S.C. "S" na decyzję Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 8 września 2000 r. (...) w przedmiocie cofnięcia koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego - oddala skargę.


UZASADNIENIE

Decyzją z dnia 8 września 2000 r. (...), wydaną na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 2 i 5 ustawy z dnia 2 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego /Dz.U. nr 106 poz. 677 ze zm./, Minister Transportu i Gospodarki Morskiej, po ponownym rozpatrzeniu sprawy na wniosek Piotra S. i Wacława F. - wspólników spółki cywilnej "S" z siedzibą w Z. /skarżący/, utrzymał w mocy swoją decyzję z dnia 12 lipca 2000 r. (...) cofającą koncesję na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, na potwierdzenie której wydano blankiet o nr T-316892, a którą objęto pojazd marki VOLVO o numerze rejestracyjnym (...).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00