Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 stycznia 2001 r., sygn. III SA 2975/99

Nie można podzielić poglądu prezentowanego w zaskarżonej decyzji, iż w świetle art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ oraz par. 54 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 1997 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 156 poz. 1024/ brak było podstaw do wystawienia faktur korygujących.

Zakazu wystawienia faktury korygującej w odniesieniu do nieprawidłowo wykazanej w fakturze pierwotnej kwoty podatku nie można też wywieść z par. 43 i par. 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 1995 r. w sprawie wykonania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 154 poz. 797/. Zauważyć bowiem należy, że par. 44 ust. 1 tego rozporządzenia umożliwia korektę w przypadku pomyłek "w jakiejkolwiek innej pozycji faktury", co oznacza również możliwość korygowania faktur z błędnie wykazaną kwotą podatku. Szerokie ujęcie możliwości korekt faktur oznacza, że każdą konkretną pozycję faktury można skorygować.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi "E." Spółka z o.o. w G. na decyzję Izby Skarbowej w W. (...) w przedmiocie zwrotu nadpłaty podatku od towarów i usług - uchyla zaskarżoną decyzję; (...).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00