Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 19 września 2001 r., sygn. I SA/Lu 927/00

1. Sieć komputerową należy zakwalifikować na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. "c" ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm./ jako urządzenie zwiększające wartość użytkową komputerów posiadanych przez spółkę i w związku z tym podlegające amortyzacji zgodnie z par. 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 1995 r. w sprawie amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także aktualizacji wyceny środków trwałych /Dz.U. nr 7 poz. 34 ze zm./. Taka sieć nie nadaje się zatem to samodzielnego wykorzystania, wobec czego sama w sobie nie może wpływać na przychód i dlatego nie można jej traktować w świetle art. 15 ust. 1 powołanej ustawy jako odrębnego kosztu uzyskania przychodów.

2. Wydatki na zakup /wykonanie/ wizytówek, zaproszeń, samoprzylepnych znaków graficznych, wręczanych przez pracowników firmy konkretnym, chociaż nieznajomym osobom, nie mogą być traktowane jako wydatki na reklamę prowadzoną publicznie, które mogą być zaliczane w ciężar kosztów bez ograniczenia limitem 0.25 procent przychodów, o jakim mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm./. Te środki reprezentacji i reklamy nie mają nieograniczonego zasięgu oddziaływania, więc nie mają one charakteru reklamy prowadzonej publicznie i objęte są zatem wskazanym limitem.

3. Reklama prowadzona publicznie jest to reklama skierowana, przeznaczona i dostępna dla wszystkich. Może się z nią zetknąć każdy, choć, oczywiście nie każdy musi z niej skorzystać i o takim jej charakterze decyduje nie okoliczność, czy trafi ona do małej, czy dużej, ale jednak ograniczonej grupy osób, ale to, czy grupa ta jest nieograniczona.

4. Wydatki na zakup samoprzylepnych znaków graficznych, a także wizytówek udostępnianych publiczności w czasie otwartej prezentacji zorganizowanej na terenie miasta stanowią koszty reklamy prowadzonej publicznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00