Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 kwietnia 1999 r., sygn. SA/Bk 203/98

Jeżeli Izba Skarbowa uzgadniała zestawienia należnych dotacji i przekazywała fundusze, nie można stosować wprost przepisów art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. 1993 nr 108 poz. 486 ze zm./ i przyjmować, że decyzje o zwrocie nadebranej dotacji są decyzjami deklaratoryjnymi. Brak jest podstaw do przyjmowania, że to uzyskujący dotację miał obowiązek określenia jej wysokości, co uzasadniałoby wydanie decyzji deklaratoryjnej opartej na przepisach art. 5 ust. 3 ustawy o zobowiązaniach podatkowych. Skoro to Izba Skarbowa administrowała dotacjami i doszło do ich nadpłacenia, to wydana w konkretnym stanie faktycznym decyzja stwierdzająca kwotę nadpłaconej dotacji nosi cechy decyzji ustalającej i winna być oparta na przepisach art. 5 ust. 1 ustawy o zobowiązaniach podatkowych, z wszelkimi tego konsekwencjami.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Stanisława O. na decyzję Izby Skarbowej z dnia 9 stycznia 1998 r. (...) w przedmiocie zwrotu nienależnie pobranej dotacji do nawozów wapniowych - uchyla zaskarżona decyzję; (...).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00