Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 10 kwietnia 1985 r., sygn. III SA 226/85

1. Odpowiedzialność kierownika statku za bezpieczeństwo żeglugi i statku /par. 2 ust. 8 zarządzenia nr 44 Ministra Komunikacji z dnia 11 marca 1975 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych - Dz.Urz. MK nr 9 poz. 68 ze zm./ obejmuje działania i zaniechania zarówno własne, jak i podległych mu członków załogi.

2. Jeżeli w wyniku rażącego naruszenia przepisów regulujących ruch i postój statków spowodowane zostały straty materialne na statku, uzasadnione jest zastosowanie przez właściwe organy wobec kierownika statku sankcji przewidzianych w par. 54 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Żeglugi z dnia 5 grudnia 1962 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych członków załóg statków żeglugi śródlądowej i tratew /Dz.U. nr 65 poz. 323/.

 

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił na podstawie art. 207 par. 5 Kpa skargę Kazimierza J. na decyzję Ministra Komunikacji z dnia 14 grudnia 1984 r. w przedmiocie wstrzymania na 12 miesięcy uprawnień wynikających z patentu porucznika żeglugi śródlądowej.


UZASADNIENIE

Minister Komunikacji, decyzją z dnia 14 grudnia 1984 r. nr KZS-01582/12/84, nie uwzględnił odwołania Kazimierza J. od decyzji Kierownika Inspektoratu Żeglugi Śródlądowej w W. z dnia 31 października 1984 r. nr Wr-814/81/943/84, na mocy której wstrzymano na okres 12 miesięcy uprawnienia wynikające z patentu porucznika żeglugi śródlądowej nr Wr-589/Ic/77, wydanego dnia 21 maja 1977 r. przez Inspektorat Żeglugi Śródlądowej w W.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00