Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-09-09
Wersja aktualna od 2024-09-09
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 79
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 czerwca 2002 r.
w sprawie nadania statutu Rządowemu Centrum Legislacji
z dnia 28 czerwca 2002 r. (M.P. z 2002 r., Nr 27, poz. 448)
t.j. z dnia 19 stycznia 2015 r. (M.P. z 2015 r., poz. 48)
t.j. z dnia 19 listopada 2015 r. (M.P. z 2015 r., poz. 1097)
t.j. z dnia 24 marca 2017 r. (M.P. z 2017 r., poz. 282)
t.j. z dnia 13 października 2021 r. (M.P. z 2021 r., poz. 934)
t.j. z dnia 16 lutego 2022 r. (M.P. z 2022 r., poz. 252)
t.j. z dnia 9 września 2024 r. (M.P. z 2024 r., poz. 808)
Na podstawie art. 14i ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rządowemu Centrum Legislacji nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Załącznik do zarządzenia nr 79 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 28 czerwca 2002 r. (M.P. z 2024 r. poz. 808)
STATUT RZĄDOWEGO CENTRUM LEGISLACJI
§ 1. Rządowe Centrum Legislacji, zwane dalej „Centrum”, jest państwową jednostką organizacyjną, zapewniającą koordynację działalności legislacyjnej Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów i innych organów administracji rządowej.
§ 2. 1. Centrum kieruje Prezes Centrum przy pomocy wiceprezesów Centrum oraz dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-7.
1a. Funkcjonowanie i warunki działania Centrum zapewnia dyrektor generalny, który kieruje komórką organizacyjną, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 8.
2. Prezes Centrum ustala zakres czynności osób wymienionych w ust. 1 i 1a.
3. Prezes Centrum może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1 i 1a, a także innych pracowników Centrum, do prowadzenia spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie.
§ 3. Prezes Centrum może tworzyć komisje, rady i zespoły, jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich powołania, nazwę, skład osobowy, zakres zadań i tryb działania, w tym sposób finansowania ich działalności.
§ 4. 1. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Prawa Administracyjnego;
2) Departament Prawa Gospodarczego i Finansowego;
3) Departament Prawa Społecznego;
4) Departament Prawa Środowiska i Infrastruktury;
5) Departament Prawny i Kształcenia;
6) Departament Dzienników Urzędowych i Tekstów Jednolitych;
7) Departament Informatyzacji i Systemów Informacji o Prawie;
8) Biuro Dyrektora Generalnego.
2. W skład Centrum wchodzą także utworzone przez Prezesa Centrum samodzielne wydziały oraz wielo- i jednoosobowe stanowiska pracy.
§ 5. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4, oraz tryb pracy Centrum określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa Centrum.