Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-03-18
Wersja aktualna od 2024-03-18
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 195
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 grudnia 2017 r.
w sprawie Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju
z dnia 5 grudnia 2017 r. (M.P. z 2017 r., poz. 1156)
t.j. z dnia 18 marca 2024 r. (M.P. z 2024 r., poz. 211)
Na podstawie art. 35a ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. W skład Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju, zwanego dalej „Komitetem Koordynacyjnym”, wchodzą:
1) przewodniczący - minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, jako przedstawiciel Prezesa Rady Ministrów;
2) wiceprzewodniczący - wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
3) wiceprzewodniczący - wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rolnictwa przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
4) wiceprzewodniczący - Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów albo wyznaczony przez niego przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
5) wiceprzewodniczący - wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
6) pozostali członkowie:
a) minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej,
b) wyznaczeni przez ministrów właściwych kierujących działami administracji rządowej przedstawiciele w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu,
c) Przewodniczący Komitetu do spraw Pożytku Publicznego,
d) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego,
e) Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2. Minister, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 3, 5 oraz pkt 6 lit. b, kierujący więcej niż jednym działem administracji rządowej wyznacza jednego przedstawiciela.
§ 2. Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Komitetu Koordynacyjnego inne osoby, jeżeli wymaga tego zakres spraw będących przedmiotem tych prac.
§ 3. 1. Przewodniczący może powoływać stałe podkomitety albo doraźne zespoły konsultacyjne.
2. Do prac w podkomitetach i zespołach, o których mowa w ust. 1, przewodniczący może zapraszać przedstawicieli strony samorządowej, środowiska akademickiego i partnerów społeczno-gospodarczych.
§ 4. 1. Posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego są zwoływane przez przewodniczącego z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej dwóch członków Komitetu.
2. Posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego odbywają się w terminach wyznaczonych przez przewodniczącego.
§ 5. Obsługę Komitetu Koordynacyjnego, w tym prowadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z pracami Komitetu Koordynacyjnego, zapewnia Sekretariat Komitetu Koordynacyjnego w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, zwany dalej „Sekretariatem”.
§ 6. 1. Projekty dokumentów przewidziane do rozpatrzenia przez Komitet Koordynacyjny są przesyłane do Sekretariatu drogą elektroniczną, nie później niż na 4 dni robocze przed datą posiedzenia.
2. Na podstawie dokumentów, o których mowa w ust. 1, Sekretariat przygotowuje porządek obrad, który może być zmieniony lub uzupełniony na posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego przez przewodniczącego z własnej inicjatywy albo na umotywowany wniosek zgłoszony przez członka Komitetu.
3. Projekty dokumentów, o których mowa w ust. 1, wraz z zawiadomieniem o posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego i porządkiem obrad, Sekretariat przesyła członkom Komitetu oraz osobom zaproszonym do udziału w jego pracach, nie później niż na 3 dni robocze przed datą posiedzenia.
4. Projekty dokumentów przesłane do Sekretariatu bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1, i z naruszeniem terminu, o którym mowa w ust. 3, mogą być rozpatrzone przez Komitet Koordynacyjny na tym posiedzeniu, za zgodą przewodniczącego.
§ 7. 1. Projekty dokumentów i inne sprawy przewidziane do rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego referuje przewodniczący albo wskazany przez niego: członek Komitetu lub osoba zaproszona do prac w Komitecie.
2. Członek Komitetu Koordynacyjnego może zgłaszać uwagi do rozpatrywanych projektów dokumentów lub innych spraw przewidzianych do rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu Koordynacyjnego.
3. Po rozpatrzeniu projektu dokumentu lub innej sprawy Komitet Koordynacyjny wydaje opinię.
4. Komitet Koordynacyjny przyjmuje opinię, o której mowa w ust. 3, w drodze uchwały, większością 2/3 głosów członków Komitetu Koordynacyjnego obecnych na posiedzeniu.
5. Z posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego Sekretariat sporządza protokół, który po podpisaniu przez przewodniczącego jest przesyłany przez Sekretariat członkom Komitetu.
§ 8. W czasie nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2.
§ 9. 1. Komitet Koordynacyjny może przyjmować dokumenty w trybie obiegowym.
2. W przypadku przyjęcia trybu obiegowego zastosowanie mają odpowiednio § 7 ust. 2-5.
§ 10. Traci moc zarządzenie nr 59 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.