ZARZĄDZENIE NR 171
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 1 czerwca 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia Instytutu Pokolenia
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 325 Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 grudnia 2021 r. w sprawie utworzenia Instytutu Pokolenia (M.P. poz. 1164 oraz z 2022 r. poz. 689) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Instytutem kieruje dyrektor, który działa przy pomocy nie więcej niż dwóch zastępców dyrektora, głównego księgowego, koordynatorów komórek organizacyjnych oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy.”;
2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Do zadań dyrektora należy w szczególności:
1) kierowanie pracami Instytutu;
2) reprezentowanie Instytutu na zewnątrz, w tym w zakresie zaciągania zobowiązań;
3) zapewnienie funkcjonowania i ciągłości pracy Instytutu;
4) realizowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy;
5) zarządzanie sprawami i mieniem Instytutu w sposób zapewniający realizację jego zadań statutowych;
6) opracowywanie rocznego planu działalności Instytutu i rocznego planu finansowego Instytutu;
7) sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności Instytutu i informacji z wykonania planu finansowego Instytutu;
8) przekazywanie do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w terminie do 30 listopada każdego roku, rocznego planu działalności Instytutu na rok kolejny, zaopiniowanego przez Radę Instytutu;
9) przekazywanie do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w terminie do 31 stycznia każdego roku, rocznego sprawozdania z działalności Instytutu za rok poprzedni, zaopiniowanego przez Radę Instytutu;
10) zatwierdzanie regulaminu organizacyjnego Instytutu;
11) przekazywanie regulaminu organizacyjnego Instytutu i jego zmian do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
12) ustalanie regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania członków Rady Instytutu oraz innych regulaminów wewnętrznych, których wydanie przewidują przepisy odrębne lub są one konieczne do zapewnienia funkcjonowania i ciągłości pracy Instytutu.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 6 i 7, powinny uwzględniać w szczególności informacje określone przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, o ile zostały przez niego odrębnie wskazane.”;
3) w § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Rady Instytutu należy w szczególności:
1) opiniowanie propozycji wydawniczych;
2) opiniowanie projektów rocznych planów działalności Instytutu;
3) opiniowanie projektu regulaminu organizacyjnego Instytutu;
4) uchwalanie regulaminu Rady Instytutu.”;
4) w § 8:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Prezes Rady Ministrów powołuje i odwołuje:
1) członków Rady Instytutu;
2) Przewodniczącego Rady Instytutu spośród członków Rady Instytutu.”,
b) uchyla się ust. 3;
5) § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9. 1. Struktura organizacyjna Instytutu składa się z komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy.
2. W skład Instytutu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Administracyjny;
2) Wydział Badań, Analiz i Rekomendacji;
3) Wydział Finansowo-Księgowy;
4) Wydział Komunikacji i Projektów Społecznych;
5) Wydział Popularyzatorski.
3. W skład Instytutu wchodzą samodzielne stanowiska pracy:
1) do spraw audytu wewnętrznego,
2) do spraw kadr,
3) głównego księgowego,
4) radcy prawnego
- podległe bezpośrednio dyrektorowi.
4. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Instytutu.
5. Regulamin organizacyjny Instytutu zatwierdza dyrektor po zasięgnięciu opinii Rady Instytutu.”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 1692, 1725, 1747, 1768, 1964 i 2414 oraz z 2023 r. poz. 412, 497, 658, 803 i 1059.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00