Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2023-12-07 do 2024-02-22
Wersja archiwalna od 2023-12-07 do 2024-02-22
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 2
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 stycznia 2016 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
z dnia 5 stycznia 2016 r. (M.P. z 2016 r., poz. 7)
t.j. z dnia 24 listopada 2016 r. (M.P. z 2016 r., poz. 1148)
t.j. z dnia 13 września 2022 r. (M.P. z 2022 r., poz. 871)
t.j. z dnia 2 stycznia 2023 r. (M.P. z 2023 r., poz. 3)
(ostatnia zmiana: M.P. z 2023 r., poz. 1345) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej „Kancelarią”, zapewnia obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, Ministrów - Członków Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Szefa Służby Cywilnej.
2. Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych, doradczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
§ 2. 1. Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2. Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej „Szefem Kancelarii”.
§ 3. Kancelarią kieruje Szef Kancelarii przy pomocy: Sekretarza Rady Ministrów, sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
§ 4. 1. Szef Kancelarii wyznacza swojego zastępcę lub zastępców i określa ich zadania.
2. Zastępcy Szefa Kancelarii wykonują zadania Szefa Kancelarii podczas jego nieobecności oraz w razie nieobsadzenia stanowiska Szefa Kancelarii, do czasu jego obsadzenia.
§ 5. Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów, określając: skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
§ 6. Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 oraz inne osoby będące pracownikami Kancelarii do:
1) załatwiania w jego imieniu spraw należących do jego kompetencji;
2) wykonywania w jego imieniu zadań powierzonych przez Prezesa Rady Ministrów.
§ 7. [1] 1. W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów.
2. Szczegółowy zakres zadań i kompetencji osoby kierującej gabinetem politycznym, o którym mowa w ust. 1, określa Prezes Rady Ministrów.
§ 8. 1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2) [2] (uchylony)
3) (uchylony)
4) [3] (uchylony)
5) Biuro Ministra do Spraw Unii Europejskiej;
5a) Sekretariat Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego;
6) Centrum Informacyjne Rządu;
7) Departament Analiz;
8) Departament Analiz Systemu Bezpieczeństwa Państwa;
9) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
10) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
11) Departament GovTech Polska;
12) Departament Instrumentów Rozwojowych;
13) [4] (uchylony)
14) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
15) Departament Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów;
16) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
17) Departament Koordynacji Projektów Międzynarodowych;
18) Departament Nadzoru i Kontroli;
19) Departament Oceny Skutków Regulacji;
20) Departament Praw Obywatelskich i Tożsamości Europejskiej;
21) Departament Prawa Unii Europejskiej;
22) Departament Prawny;
23) Departament Programowania Prac Rządu;
24) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
25) Departament Służby Cywilnej;
26) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
27) Departament Spraw Obywatelskich;
28) Departament Spraw Parlamentarnych;
29) Departament Spraw Zagranicznych;
30) Departament Studiów Strategicznych;
31) (uchylony)
32) Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą;
33) [5] (uchylony)
34) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
35) Biuro Dyrektora Generalnego;
36) Biuro Informatyki;
37) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
38) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych.
1a. W skład Kancelarii wchodzi również Wieloosobowe stanowisko do spraw Krajowego Planu Odbudowy.
2. Departament Analiz, Departament Oceny Skutków Regulacji oraz Departament Studiów Strategicznych tworzą Rządowe Centrum Analiz.
3. Departament GovTech Polska tworzy Centrum GovTech.
§ 9. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
§ 10. Traci moc zarządzenie nr 139 Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. z 2015 r. poz. 338 i 919).
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] § 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 636 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 1345). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2023 r.
[2] § 8 ust. 1 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 636 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 1345). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2023 r.
[3] § 8 ust. 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 636 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 1345). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2023 r.
[4] § 8 ust. 1 pkt 13 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 636 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 1345). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2023 r.
[5] § 8 ust. 1 pkt 33 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 636 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 1345). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2023 r.