Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2022-11-15 do 2024-01-04
Wersja archiwalna od 2022-11-15 do 2024-01-04
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 150
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 sierpnia 2021 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej
(ostatnia zmiana: M.P. z 2022 r., poz. 1087)
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192 i 1535) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 234 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 grudnia 2020 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej (M.P. poz. 1119 oraz z 2021 r. poz. 402).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Załącznik do zarządzenia nr 150 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 20 sierpnia 2021 r. (poz. 766)
STATUT MINISTERSTWA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ [1]
§ 1. Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1723 oraz z 2021 r. poz. 1473), do spraw objętych działami administracji rządowej:
1) rodzina;
2) zabezpieczenie społeczne;
3) praca.
§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Analiz Ekonomicznych;
2) Departament Budżetu;
3) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
4) Departament Ekonomii Społecznej;
5) Departament Funduszy;
6) Departament Informatyki;
7) Departament Komunikacji i Promocji;
8) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
9) Departament Polityki Rodzinnej;
10) Departament Polityki Senioralnej;
11) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
12) Departament Prawa Pracy;
13) Departament Prawny;
14) Departament Rynku Pracy;
15) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
16) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
17) Departament Współpracy Międzynarodowej;
18) (uchylony)
18a) Biuro Bezpieczeństwa i Logistyki;
19) Biuro Dyrektora Generalnego;
19a) Biuro Funduszu Solidarnościowego;
20) Biuro Kontroli i Audytu;
21) Biuro Ministra;
21a) Biuro Obsługi Ministerstwa;
22) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
23) Biuro Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej;
24) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1) Departament Ekonomii Społecznej;
2) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
3) Departament Polityki Senioralnej;
4) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
5) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
5a) Biuro Funduszu Solidarnościowego;
6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - rodzina zapewniają w szczególności:
1) Departament Polityki Rodzinnej;
2) Biuro Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej;
3) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
§ 5. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - praca zapewniają w szczególności:
1) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2) Departament Funduszy;
3) Departament Prawa Pracy;
4) Departament Rynku Pracy;
5) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 6. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 355 Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej (M.P. poz. 1087). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2022 r.