Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2020-03-14 do 2022-12-10
Wersja archiwalna od 2020-03-14 do 2022-12-10
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 31
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 marca 2020 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu e-Dowód
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 20 Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2018 r. w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu e-Dowód (M.P. poz. 253) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Tworzy się Komitet Sterujący do spraw Projektu e-Dowód, zwany dalej „Komitetem”, którego celem jest:
1) koordynacja działań mających na celu wdrożenie dowodów osobistych z warstwą elektroniczną na podstawie dokumentu „Koncepcja e-Dowód – kontynuacja projektu pl.ID i realizacja projektów powiązanych”;
2) wypracowanie wskazówek ukierunkowanych na rozwój i doskonalenie wdrażanych rozwiązań;
3) koordynacja wdrożenia przyjętych rozwiązań z zakresu, o którym mowa w pkt 1, wynikających z prawa Unii Europejskiej.”;
2) w § 2:
a) po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) opracowanie koncepcji wdrożenia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1157 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie poprawy zabezpieczeń dowodów osobistych obywateli Unii i dokumentów pobytowych wydawanych obywatelom Unii i członkom ich rodzin korzystającym z prawa do swobodnego przemieszczania się (Dz. Urz. UE L 188 z 12.07.2019, str. 67) w zakresie dowodu osobistego;”,
b) pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3) opracowywanie propozycji działań w zakresie wdrażania produktów Projektu e-Dowód oraz utrzymania, rozwoju i doskonalenia wdrażanych rozwiązań;
4) wydawanie wytycznych i przedstawianie założeń niezbędnych dla realizacji Projektu e-Dowód oraz rozwoju i doskonalenia wdrażanych rozwiązań;”,
c) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) monitorowanie prac nad przygotowaniem projektów rozwiązań prawnych i organizacyjnych w celu uruchomienia wydawania dowodu osobistego:
a) z warstwą elektroniczną (e-Dowodu),
b) z warstwą elektroniczną (e-Dowodu) zawierającą dwie dane biometryczne (wizerunek twarzy i dwa odciski palców);”,
d) dodaje się pkt 8 i 9 w brzmieniu:
„8) koordynowanie prac rozwojowych w zakresie dowodów osobistych z warstwą elektroniczną, obejmujących w szczególności wdrożenie dowodu osobistego z warstwą elektroniczną zawierającą dwie dane biometryczne (wizerunek twarzy i dwa odciski palców);
9) uzgadnianie z członkami Komitetu działań w zakresie komunikacji i promocji dowodów osobistych, o których mowa w pkt 6.”;
3) w § 3 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) przewodniczący Komitetu – Minister Cyfryzacji lub jego przedstawiciel w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;”;
4) w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu przedstawia się Radzie Ministrów raz na 6 miesięcy.”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki