Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-10-28
Wersja aktualna od 2021-10-28
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 2
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 3 stycznia 2020 r.
w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki
(ostatnia zmiana: M.P. z 2021 r., poz. 987) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 12 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Ustanawia się Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki, zwanego dalej "Pełnomocnikiem", jako organ pomocniczy Prezesa Rady Ministrów.
2. [1] Pełnomocnikiem jest sekretarz stanu albo podsekretarz stanu w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw turystyki.
§ 2. Do zadań Pełnomocnika należą działania z zakresu promocji polskiej marki na arenie międzynarodowej, w tym:
1) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami międzynarodowymi w celu promowania polskiej marki;
2) inicjowanie działań Rady Ministrów z zakresu współpracy turystycznej i gospodarczej z zagranicą;
3) promocja polskiej marki na arenie międzynarodowej (targi, wystawy, sympozja itp.);
4) wspieranie rozpoznawalności Polski jako marki;
5) wspieranie poziomu rozpoznawalności polskiej marki wśród turystów i przedsiębiorców zagranicznych;
6) promocja Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie i gospodarczo;
7) promocja polskiej marki w mediach społecznościowych;
8) uczestnictwo w panelach, spotkaniach lub zespołach;
9) promocja turystki i gospodarki na rynku krajowym i zagranicznym;
10) wpieranie rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej;
11) wspieranie rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej;
12) promocja polskiej infrastruktury turystycznej;
13) wspieranie regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych i gospodarczych;
14) wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w zakresie turystyki;
15) inicjowanie działań w zakresie rozwoju i kształtowania mechanizmów prawno-ekonomicznych w turystyce;
16) wspieranie polskich przedsiębiorców i ich produktów za granicą w celu podniesienia rozpoznawalności polskiej marki;
17) promocja polskich produktów i przedsiębiorców.
§ 3. Organy administracji rządowej są obowiązane do współdziałania i udzielania pomocy Pełnomocnikowi, w szczególności przez udostępnianie mu informacji niezbędnych do realizacji jego zadań.
§ 4. Pełnomocnik, w celu właściwej realizacji powierzonych mu zadań, może współpracować z organami jednostek samorządu terytorialnego, państwowymi osobami prawnymi, osobami prawnymi z udziałem Skarbu Państwa oraz organizacjami pozarządowymi.
§ 5. 1. Pełnomocnik może powoływać zespoły o charakterze opiniodawczym lub do opracowania określonych zagadnień oraz zlecać przeprowadzenie badań i ekspertyz, w zakresie swoich zadań.
2. Pełnomocnik może występować do właściwych urzędów państwowych o delegowanie pracowników, za ich zgodą, do pracy w zespołach, o których mowa w ust. 1.
§ 6. Obsługę organizacyjno-techniczną oraz kancelaryjno-biurową Pełnomocnika w zakresie zadań, o których mowa w § 2, zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw turystyki.
§ 7. Wydatki związane z obsługą Pełnomocnika są pokrywane z budżetu państwa z części, których dysponentem jest minister właściwy do spraw turystyki.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] § 1 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 237 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki (M.P. poz. 987). Zmiana weszła w życie 28 października 2021 r., z mocą od 26 października 2021 r.