Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2020-03-25 do 2020-12-05
Wersja archiwalna od 2020-03-25 do 2020-12-05
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 180
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 listopada 2017 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 23 listopada 2017 r. (M.P. z 2017 r., poz. 1079)
t.j. z dnia 22 sierpnia 2019 r. (M.P. z 2019 r., poz. 762)
(ostatnia zmiana: M.P. z 2020 r., poz. 323) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§ 1.Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2.Traci moc zarządzenie nr 153 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (M.P. z 2017 r. poz. 866).
§ 3.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
|
Załącznik do zarządzenia nr 180 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 23 listopada 2017 r.
STATUT MINISTERSTWA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ [1]
§ 1. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie rozporządzenia PrezesaRady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2267), do spraw objętych działami:
1) praca;
2) zabezpieczenie społeczne;
3) rodzina.
§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz;
2) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
3) Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej;
4) Departament Funduszy;
5) Departament Informatyki;
6) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
7) Departament Polityki Rodzinnej;
8) Departament Polityki Senioralnej;
9) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
10) Departament Prawa Pracy;
11) Departament Prawny;
12) Departament Rynku Pracy;
13) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
14) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
15) Departament Współpracy Międzynarodowej;
16) Biuro Administracyjne;
17) Biuro Budżetu i Finansów;
18) Biuro Dyrektora Generalnego;
19) Biuro Kontroli i Audytu;
20) Biuro Ministra;
21) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
21a) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej;
21b) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania;
22) Biuro Promocji.
§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu praca zapewniają w szczególności:
1) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2) Departament Funduszy;
3) Departament Prawa Pracy;
4) Departament Rynku Pracy;
5) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1) Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej;
2) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
3) Departament Polityki Senioralnej;
4) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
5) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 5. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu rodzina zapewniają w szczególności:
1) Departament Polityki Rodzinnej;
2) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej;
3) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
§ 6. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
|
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 39 Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (M.P. poz. 323). Zmiana weszła w życie dnia 25 marca 2020 r.