Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Monitor Polski rok 2018 poz. 758
Wersja aktualna od 2018-08-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Monitor Polski rok 2018 poz. 758
Wersja aktualna od 2018-08-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 128
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 3 sierpnia 2018 r.

w sprawie nadania statutu Instytutowi Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka

Na podstawie art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 8 lutego 2018 r. o Instytucie Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka (Dz. U. poz. 538) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Instytutowi Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki

Załącznik do zarządzenia nr 128 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 3 sierpnia 2018 r. (poz. 758)

STATUT INSTYTUTU WSPÓŁPRACY POLSKO-WĘGIERSKIEJ IM. WACŁAWA FELCZAKA

§ 1. Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka, zwany dalej "Instytutem", jest państwową osobą prawną działającą na podstawie ustawy z dnia 8 lutego 2018 r. o Instytucie Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka (Dz. U. poz. 538), zwanej dalej "ustawą", oraz niniejszego statutu.

§ 2. Siedzibą Instytutu jest miasto stołeczne Warszawa, a terenem działania obszar Rzeczypospolitej Polskiej oraz zagranica.

§ 3. 1. Dyrektor Instytutu działa przy pomocy:

1) nie więcej niż dwóch zastępców Dyrektora Instytutu;

2) głównego księgowego Instytutu;

3) kierowników komórek organizacyjnych Instytutu;

4) pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy.

2. Dyrektor Instytutu powołuje zastępców Dyrektora Instytutu, którzy kierują działalnością Instytutu i reprezentują go na zewnątrz w czasie nieobecności Dyrektora Instytutu lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków.

3. Zastępcy Dyrektora Instytutu sprawują nadzór nad wyznaczonymi przez Dyrektora Instytutu obszarami działalności Instytutu.

§ 4. 1. Dyrektor Instytutu może udzielić zastępcom Dyrektora Instytutu pełnomocnictw do reprezentowania Instytutu na zewnątrz w sprawach określonego rodzaju. Zastępcy Dyrektora Instytutu działają w granicach udzielonych pełnomocnictw.

2. Dyrektor Instytutu udziela zastępcom Dyrektora Instytutu upoważnień do wykonywania czynności określonego rodzaju, w tym zarządzania sprawami Instytutu. Zastępcy Dyrektora Instytutu działają w granicach udzielonych upoważnień.

3. Dyrektor Instytutu może udzielać pełnomocnictw i upoważnień, o których mowa w ust. 1 i 2, także innym pracownikom Instytutu.

4. Zastępcy Dyrektora Instytutu i inni pracownicy Instytutu nie mogą udzielać dalszych pełnomocnictw i upoważnień.

§ 5. 1. Członków Międzynarodowej Rady Instytutu powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów, spośród kandydatów wyłonionych na podstawie przepisów ustawy.

2. Kadencja członka Międzynarodowej Rady Instytutu rozpoczyna się od chwili jego powołania i trwa przez okres określony w akcie powołania.

3. Międzynarodowa Rada Instytutu, po zasięgnięciu opinii Dyrektora Instytutu, uchwala regulamin określający szczegółowy tryb pracy Międzynarodowej Rady Instytutu.

§ 6. 1. Prezes Rady Ministrów powołuje i odwołuje członków Rady Instytutu.

2. Rada Instytutu danej kadencji wybiera przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza spośród swoich członków na pierwszym posiedzeniu danej kadencji w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady Instytutu.

3. Rada Instytutu dokonuje zmiany wiceprzewodniczącego i sekretarza w trybie przewidzianym dla wybierania tych osób.

4. Rada Instytutu, po zasięgnięciu opinii Dyrektora Instytutu, uchwala regulamin określający szczegółowy tryb pracy Rady Instytutu.

§ 7. 1. Obsługę organizacyjną i administracyjną Międzynarodowej Rady Instytutu oraz Rady Instytutu zapewnia Instytut.

2. Dyrektor Instytutu wyznacza pracownika lub pracowników do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1.

§ 8. 1. W skład Instytutu wchodzą komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy.

2. Liczbę, nazwę, zakres zadań i tryb działania komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk pracy Instytutu, a w razie ich utworzenia, także zakres zadań i tryb działania komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk pracy oddziałów zamiejscowych Instytutu określa regulamin organizacyjny Instytutu nadawany przez Dyrektora Instytutu.

3. Dyrektor Instytutu może tworzyć, przekształcać lub likwidować komórki organizacyjne odpowiedzialne za realizację ustawowych zadań Instytutu, komórki organizacyjne prowadzące obsługę administracyjną Instytutu oraz samodzielne stanowiska pracy w drodze zarządzenia.

4. Dyrektor Instytutu określa w drodze zarządzenia regulamin tworzenia i dysponowania funduszami Instytutu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00