Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-09-08
Wersja aktualna od 2023-09-08
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 3
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 stycznia 2018 r.
w sprawie nadania statutu Biuru Rzecznika Praw Pacjenta
(ostatnia zmiana: M.P. z 2023 r., poz. 961) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 57 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 i 1524) zarządza się, co następuje:
§ 1. Biuru Rzecznika Praw Pacjenta nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 68 Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 października 2011 r. w sprawie nadania statutu Biuru Rzecznika Praw Pacjenta (M.P. z 2015 r. poz. 650).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2018 r.
Załącznik do zarządzenia nr 3 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 5 stycznia 2018 r. (poz. 53)
STATUT BIURA RZECZNIKA PRAW PACJENTA [1]
§ 1. 1. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, zwane dalej „biurem", jest urzędem administracji rządowej, przy pomocy którego Rzecznik Praw Pacjenta wykonuje swoje zadania w zakresie ochrony praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 i 1524) oraz w przepisach odrębnych.
2. Rzecznik Praw Pacjenta, zwany dalej „Rzecznikiem", kieruje biurem przy pomocy:
1) nie więcej niż dwóch zastępców, zwanych dalej „zastępcami Rzecznika";
2) dyrektora generalnego;
3) kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 3.
3. Zakres zadań zastępców Rzecznika określa Rzecznik.
4. Rzecznik może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 2, a także innych pracowników biura do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
§ 2. W czasie nieobecności Rzecznika pracą biura kieruje wskazany zastępca Rzecznika.
§ 3. 1. W skład biura wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Prawny;
1a) Departament Świadczeń Kompensacyjnych;
2) Departament Postępowań Wyjaśniających;
3) Departament do spraw Zdrowia Psychicznego;
4) Departament Współpracy;
5) (uchylony)
6) Departament Organizacyjno-Administracyjny;
7) Departament Finansowy.
2. Działalnością komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, kierują dyrektorzy samodzielnie lub przy pomocy zastępcy dyrektora.
3. W skład komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, mogą wchodzić wydziały.
4. W Biurze mogą zostać utworzone stanowiska samodzielne do realizacji określonych zadań.
5. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz tryb pracy biura określa regulamin organizacyjny nadany przez Rzecznika.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 345 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Biuru Rzecznika Praw Pacjenta (M.P. poz. 961). Zmiana weszła w życie 8 września 2023 r.