Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-04-06 do 2019-01-06
Wersja archiwalna od 2016-04-06 do 2019-01-06
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 60
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 lipca 2015 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw inicjatywy „Obywatel”
(ostatnia zmiana: M.P. z 2016 r., poz. 316)
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Tworzy się Komitet Sterujący do spraw inicjatywy „Obywatel”, zwany dalej „Komitetem”.
2. Komitet jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.
§ 2.Do zadań Komitetu należy:
1) określanie kierunku prowadzonych prac w celu realizacji inicjatywy „Obywatel”, w ramach następujących działań:
a) [1] rozwój i utrzymanie „Portalu obywatel.gov.pl”, w tym przygotowanie do rozszerzenia o serwis informacyjny Rady Ministrów integrujący strony internetowe ministerstw,
b) utworzenie systemu „Informacja dla obywatela”,
c) przygotowanie rekomendacji w zakresie doskonalenia sposobu prowadzenia korespondencji z obywatelami;
2) nadzór nad realizacją inicjatywy „Obywatel”.
§ 3.W celu realizacji zadań Komitetu przewodniczący może:
1) tworzyć zespoły i grupy robocze;
2) korzystać z pomocy doradców i ekspertów.
§ 4.1. [2] W skład Komitetu wchodzą:
1) przewodniczący – sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, wyznaczony przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz go reprezentujący;
2) wiceprzewodniczący – Szef Służby Cywilnej;
3) po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu, podsekretarza stanu albo zajmującym stanowisko dyrektora generalnego, wyznaczonym przez:
a) ministra właściwego do spraw informatyzacji,
b) ministra właściwego do spraw gospodarki,
c) ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być zastępowane w pracach Komitetu przez upoważnionych, przez te osoby, przedstawicieli.
§ 5.1. Pracami Komitetu kieruje przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności pracami Komitetu kieruje wiceprzewodniczący.
2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) przewodniczenie posiedzeniom Komitetu i kierowanie jego pracami;
3) ustalanie terminów i programu kolejnych posiedzeń Komitetu.
3. Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, w szczególności ekspertów reprezentujących Centralny Ośrodek Informatyki.
§ 6.[3] Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu, wyznaczony przez przewodniczącego, pracownik Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
§ 7.1. Komitet podejmuje decyzje w formie uchwał na posiedzeniach. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komitetu lub ich upoważnionych przedstawicieli. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
2. Uzgodnione projekty uchwał mogą być też poddane pod głosowanie w trybie obiegowym.
3. Protokół z posiedzenia Komitetu sporządza sekretarz Komitetu. Protokół podpisuje przewodniczący Komitetu oraz sekretarz Komitetu.
§ 8.1. W terminie do 15 grudnia każdego roku, przewodniczący Komitetu przedstawia Prezesowi Rady Ministrów sprawozdanie z realizacji działań, o których mowa w § 2.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) podsumowanie prac zrealizowanych w ramach działań, o których mowa w § 2;
2) podsumowanie kosztów realizacji działań, o których mowa w § 2;
3) proponowane kierunki rozwoju w odniesieniu do działań, o których mowa w § 2, w tym harmonogram prac i szacowane koszty.
§ 9.Organy administracji rządowej na wniosek przewodniczącego współuczestniczą w zakresie swoich właściwości w realizacji zadań Komitetu, o których mowa w § 2.
§ 10.[4] Obsługę techniczno-organizacyjną Komitetu zapewnia Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
§ 11.Udział w pracach Komitetu jest nieodpłatny.
§ 12.1. Komitet tworzy się na okres realizacji działań, o których mowa w § 2.
2. Przewodniczący przedstawi Prezesowi Rady Ministrów końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu, o których mowa w § 2.
§ 13.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
[1] § 2 pkt 1 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 41 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw inicjatywy „Obywatel” (Dz.U. poz. 316). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2016 r.
[2] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 41 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw inicjatywy „Obywatel” (Dz.U. poz. 316). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2016 r.
[3] § 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 41 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw inicjatywy „Obywatel” (Dz.U. poz. 316). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2016 r.
[4] § 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 41 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw inicjatywy „Obywatel” (Dz.U. poz. 316). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2016 r.