Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2014-01-16 do 2014-07-24
Wersja archiwalna od 2014-01-16 do 2014-07-24
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 97
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 8 grudnia 2011 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Administracji i Cyfryzacji
z dnia 8 grudnia 2011 r. (M.P. z 2011 r., Nr 107, poz. 1089)
t.j. z dnia 16 stycznia 2014 r. (M.P. z 2014 r., poz. 39)
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1.Ministerstwu Administracji i Cyfryzacji nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 18 listopada 2011 r.
|
Załącznik do zarządzenia nr 97 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 8 grudnia 2011 r.
STATUT MINISTERSTWA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
§ 1. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, zwane dalej „ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Administracji i Cyfryzacji, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479), do spraw:
1) administracji publicznej;
2) informatyzacji;
3) łączności;
4) wyznań religijnych oraz mniejszości narodowych i etnicznych.
§ 2. W skład ministerstwa wchodzą Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Ministra;
2) Departament Administracji Publicznej;
3) Departament Analiz i Komunikacji Publicznej;
4) Departament Budżetu i Finansów;
4a) Departament do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych;
5) Departament Funduszy Strukturalnych;
6) Departament Informatyzacji;
7) (uchylony);
8) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
9) Departament Poczty;
10) Departament Prawny;
11) Departament Społeczeństwa Informacyjnego;
12) Departament Telekomunikacji;
13) Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego;
14) Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych;
14a) Departament Zarządzania Kryzysowego i Systemu Powiadamiania Ratunkowego;
15) Biuro Dyrektora Generalnego;
16) (uchylony).
§ 3. Obsługę zadań Ministra zapewniają w szczególności:
1) w zakresie działu administracja publiczna:
a) Departament Administracji Publicznej,
b) Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego,
c) Departament do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych,
d) Departament Zarządzania Kryzysowego i Systemu Powiadamiania Ratunkowego;
2) w zakresie działu informatyzacja:
a) Departament Informatyzacji,
b) Departament Społeczeństwa Informacyjnego;
3) w zakresie działu łączność:
a) Departament Poczty,
b) Departament Telekomunikacji;
4) w zakresie działu wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne – Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych.
§ 4. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.