Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-04-18 do 2014-07-22
Wersja archiwalna od 2013-04-18 do 2014-07-22
archiwalny
OBWIESZCZENIE
MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 5 kwietnia 2013 r.
w sprawie wielkości średniego dziennego przywozu netto ropy naftowej i produktów naftowych, średniej dziennej produkcji paliw, średniego dziennego wewnętrznego zużycia ropy naftowej i produktów naftowych w 2012 r.
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1190) ogłasza się wielkości średniego dziennego przywozu netto ropy naftowej i produktów naftowych, średniej dziennej produkcji paliw, średniego dziennego wewnętrznego zużycia ropy naftowej i produktów naftowych w 2012 r., zawarte w załączniku do obwieszczenia.
Minister Gospodarki: wz. J. Pietrewicz
|
1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 248, poz. 1478).
Załącznik do obwieszczenia Ministra Gospodarki
z dnia 5 kwietnia 2013 r. (poz. 287)
WIELKOŚCI ŚREDNIEGO DZIENNEGO PRZYWOZU NETTO ROPY NAFTOWEJ I PRODUKTÓW NAFTOWYCH, ŚREDNIEJ DZIENNEJ PRODUKCJI PALIW, ŚREDNIEGO DZIENNEGO WEWNĘTRZNEGO ZUŻYCIA ROPY NAFTOWEJ I PRODUKTÓW NAFTOWYCH W 2012 R.
1. Średni dzienny przywóz netto ropy naftowej i produktów naftowych w 2012 r. dla poszczególnych surowców oraz produktów wytwarzanych z ropy naftowej wyniósł dla: | ||
1) | ropy naftowej | 66,73 tys. ton; |
2) | olejów ropy naftowej i olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, surowych (do przeprowadzania procesu specyficznego) | |
|
| -0,08 tys. ton; |
3) | benzyn silnikowych i materiałów pędnych do silników lotniczych | -0,69 tys. ton (-0,93 tys. m3), |
| w tym: |
|
| a) benzyny silnikowe | -0,66 tys. ton (-0,89 tys. m3), |
| b) benzyny lotnicze | -0,03 tys. ton (-0,04 tys. m3); |
4) | olejów napędowych do silników i materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty oraz olejów pozostałych napędowych | |
|
| 1,54 tys. ton (1,80 tys. m3), |
| w tym: |
|
| a) oleje napędowe do silników | 2,63 tys. ton (3,17 tys. m3), |
| b) oleje napędowe pozostałe | 0,01 tys. ton (0,01 tys. m3), |
| c) materiały pędne do silników lotniczych na bazie nafty | -1,10 tys. ton (-1,38 tys. m3); |
5) | ciężkich olejów opałowych | -6,25 tys. ton (-6,55 tys. m3); |
6) | gazu płynnego (LPG) | 5,00 tys. ton (9,24 tys. m3); |
7) | gazu rafineryjnego | 0,00 tys. ton; |
8) | benzyn lakierniczych | -0,35 tys. ton; |
9) | asfaltów | -0,45 tys. ton; |
10) | parafin, wazelin, wosków | 0,13 tys. ton; |
11) | koksu naftowego | 0,23 tys. ton; |
12) | środków smarowych | 0,07 tys. ton. |
2. Średnia dzienna produkcja paliw w 2012 r. wyniosła dla: | ||
1) | benzyn silnikowych i materiałów pędnych do silników lotniczych | 10,68 tys. ton (14,36 tys. m3), |
| w tym: |
|
| a) benzyny silnikowe | 10,63 tys. ton (14,29 tys. m3), |
| b) benzyny lotnicze | 0,05 tys. ton (0,07 tys. m3); |
2) | olejów napędowych do silników i materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty oraz olejów pozostałych napędowych | |
|
| 33,78 tys. ton (40,83 tys. m3), |
| w tym: |
|
| a) oleje napędowe do silników | 28,22 tys. ton (34,04 tys. m3), |
| b) oleje napędowe pozostałe | 3,05 tys. ton (3,63 tys. m3), |
| c) materiały pędne do silników lotniczych na bazie nafty | 2,51 tys. ton (3,16 tys. m3); |
3) | ciężkich olejów opałowych | 7,73 tys. ton (8,10 tys. m3); |
4) | gazu płynnego (LPG) | 1,08 tys. ton (2,00 tys. m3). |
3. Średnie dzienne wewnętrzne zużycie ropy naftowej i produktów naftowych w 2012 r. wyniosło dla: | ||
1) | ropy naftowej | 68,12 tys. ton; |
2) | olejów ropy naftowej i olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, surowych (do przeprowadzania procesu specyficznego) | |
|
| 0,00 tys. ton; |
3) | benzyn silnikowych i materiałów pędnych do silników lotniczych | 9,99 tys. ton (13,42 tys. m3), |
| w tym: |
|
| a) benzyny silnikowe | 9,98 tys. ton (13,41 tys. m3), |
| b) benzyny lotnicze | 0,01 tys. ton (0,01 tys. m3); |
4) | olejów napędowych do silników i materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty oraz olejów pozostałych napędowych z wyłączeniem znakowanych i barwionych na podstawie odrębnych przepisów olejów do silników statków morskich | |
|
| 34,71 tys. ton (41,90 tys. m3), |
| w tym: |
|
| a) oleje napędowe do silników | 30,85 tys. ton(37,21 tys. m3), |
| b) oleje napędowe pozostałe | 2,45 tys. ton (2,92 tys. m3), |
| c) materiały pędne do silników lotniczych na bazie nafty | 1,41 tys. ton (1,77 tys. m3); |
5) | ciężkich olejów opałowych z wyłączeniem znakowanych i barwionych na podstawie odrębnych przepisów olejów do silników statków morskich | |
|
| 0,89 tys. ton (0,93 tys. m3); |
6) | gazu płynnego (LPG) | 6,10 tys. ton (11,28 tys. m3); |
7) | gazu rafineryjnego | 2,82 tys. ton; |
8) | benzyn lakierniczych | 0,09 tys. ton; |
9) | asfaltów | 3,76 tys. ton; |
10) | parafin, wazelin, wosków | 0,54 tys. ton; |
11) | koksu naftowego | 0,23 tys. ton; |
12) | środków smarowych | 0,62 tys. ton. |