Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2012-08-18 do 2015-12-30
Wersja archiwalna od 2012-08-18 do 2015-12-30
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 68
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 sierpnia 2012 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 50 Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej (M. P. Nr 46, poz. 681, z 2010 r. Nr 16, poz. 167 oraz z 2011 r. Nr 35, poz. 417).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
Załącznik do zarządzenia nr 68 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 16 sierpnia 2012 r. (poz. 590)
STATUT MINISTERSTWA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
§ 1. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485), do spraw pracy, zabezpieczenia społecznego oraz rodziny.
§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz;
2) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
3) Departament Funduszy;
4) Departament Informatyki;
5) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
6) Departament Polityki Rodzinnej;
7) Departament Polityki Senioralnej;
8) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
9) Departament Pożytku Publicznego;
10) Departament Prawa Pracy;
11) Departament Prawny;
12) Departament Rynku Pracy;
13) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
14) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
15) Departament Współpracy Międzynarodowej;
16) Biuro Administracyjne;
17) Biuro Budżetu i Finansów;
18) Biuro Dyrektora Generalnego;
19) Biuro Kontroli;
20) Biuro Ministra;
21) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
22) Biuro Promocji i Mediów;
23) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.
§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu praca zapewniają w szczególności:
1) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2) Departament Funduszy;
3) Departament Prawa Pracy;
4) Departament Rynku Pracy;
5) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
2) Departament Polityki Senioralnej;
3) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
4) Departament Pożytku Publicznego;
5) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 5. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu rodzina zapewnia w szczególności Departament Polityki Rodzinnej.
§ 6. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.