Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-09-25 do 2007-07-31
Wersja archiwalna od 2006-09-25 do 2007-07-31
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 146 PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 września 2006 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2.Traci moc zarządzenie nr 49 Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej (M. P. Nr 27, poz. 302).
§ 3.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Kaczyński
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319.
Załącznik do zarządzenia nr 146 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 20 września 2006 r. (poz. 670)
STATUT MINISTERSTWA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
§ 1. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 131, poz. 914), do spraw pracy i zabezpieczenia społecznego.
§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz;
2) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
3) Departament do Spraw Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji;
4) Departament Funduszy;
5) Departament Informatyki;
6) Departament Migracji;
7) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
8) Departament Pożytku Publicznego;
9) Departament Prawa Pracy;
10) Departament Prawny;
11) Departament Rynku Pracy;
12) Departament Świadczeń Rodzinnych;
13) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
14) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
15) Departament Współpracy Międzynarodowej;
16) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
17) Biuro Administracyjno-Budżetowe;
18) Biuro Dyrektora Generalnego;
19) Biuro do Spraw Obronnych i Ochrony Informacji Niejawnych;
20) Biuro Kontroli;
21) Biuro Ministra;
22) Biuro Promocji i Mediów;
23) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.
§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu praca zapewniają w szczególności:
1) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2) Departament Funduszy;
3) Departament Prawa Pracy;
4) Departament Rynku Pracy;
5) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1) Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
2) Departament Pożytku Publicznego;
3) Departament Świadczeń Rodzinnych;
4) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
5) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 5. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.