Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Monitor Polski rok 2003 nr 38 poz. 557
Wersja archiwalna od 2003-08-14 do 2004-05-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Monitor Polski rok 2003 nr 38 poz. 557
Wersja archiwalna od 2003-08-14 do 2004-05-19
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 59 PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 23 lipca 2003 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Ministerstwu Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu nr 19 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 marca 2003 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej (M.P. Nr 16, poz. 252) załącznik otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: L. Miller

Załącznik do zarządzenia nr 59 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 23 lipca 2003 r. (poz. 557)

STATUT MINISTERSTWA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

§ 1. Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 1, poz. 5), do spraw:

1) gospodarki;

2) pracy;

3) rozwoju regionalnego;

4) turystyki;

5) zabezpieczenia społecznego.

§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:

1) Departament Administrowania Obrotem;

2) Departament Analiz i Prognoz Ekonomicznych;

3) Departament Bezpieczeństwa Energetycznego;

4) Departament Funduszy;

5) Departament Informatyki;

6) Departament Innowacyjności;

7) Departament Instrumentów Finansowych;

8) Departament Instrumentów Polityki Handlowej;

9) Departament Inwestycji Zagranicznych i Promocji Eksportu;

10) Departament Konkurencyjności Gospodarki;

11) Departament Kontroli Eksportu;

12) Departament Koordynacji Funduszu Spójności;

13) Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej;

14) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;

15) Departament Międzynarodowej Współpracy Dwustronnej;

16) Departament Partnerstwa Społecznego;

17) Departament Polityki Przemysłowej;

18) Departament Polityki Regionalnej;

19) Departament Pomocy Społecznej;

20) Departament Pożytku Publicznego;

21) Departament Prawa Pracy;

22) Departament Programów Offsetowych;

23) Departament Regulacji Wewnętrznego Obrotu Gospodarczego;

24) Departament Rozwoju Przedsiębiorczości;

25) Departament Rynku Pracy;

26) Departament Spraw Obronnych;

27) Departament Stosunków Europejskich i Wielostronnych;

28) Departament Świadczeń Rodzinnych;

29) Departament Turystyki;

30) Departament Ubezpieczeń Społecznych;

31) Departament Unii Europejskiej;

32) Departament Warunków Pracy;

33) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;

34) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego;

35) Departament Wynagrodzeń;

36) Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym;

37) Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Gospodarki;

38) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;

39) Biuro Administracyjno-Budżetowe;

40) Biuro Dyrektora Generalnego;

41) Biuro Instytucji Dialogu Społecznego;

42) Biuro Kadr i Szkolenia;

43) Biuro Kontroli Resortowej;

44) Biuro Oceny Legalności Decyzji Nacjonalizacyjnych;

45) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych;

46) Biuro Prawne;

47) Sekretariat Ministra;

48) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego;

49) Stanowisko do Spraw Komunikacji Społecznej.

§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „gospodarka” zapewniają w szczególności:

1) Departament Administrowania Obrotem;

2) Departament Bezpieczeństwa Energetycznego;

3) Departament Innowacyjności;

4) Departament Instrumentów Polityki Handlowej;

5) Departament Inwestycji Zagranicznych i Promocji Eksportu;

6) Departament Konkurencyjności Gospodarki;

7) Departament Kontroli Eksportu;

8) Departament Polityki Przemysłowej;

9) Departament Programów Offsetowych;

10) Departament Regulacji Wewnętrznego Obrotu Gospodarczego;

11) Departament Rozwoju Przedsiębiorczości;

12) Departament Spraw Obronnych;

13) Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Gospodarki;

14) Biuro Oceny Legalności Decyzji Nacjonalizacyjnych.

§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „praca” zapewniają w szczególności:

1) Departament Funduszy;

2) Departament Partnerstwa Społecznego;

3) Departament Prawa Pracy;

4) Departament Rynku Pracy;

5) Departament Warunków Pracy;

6) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;

7) Departament Wynagrodzeń;

8) Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym;

9) Biuro Instytucji Dialogu Społecznego.

§ 5. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „rozwój regionalny” zapewniają w szczególności:

1) Departament Koordynacji Funduszu Spójności;

2) Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej;

3) Departament Polityki Regionalnej;

4) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego.

§ 6. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „turystyka” zapewnia w szczególności Departament Turystyki.

§ 7. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „zabezpieczenie społeczne” zapewniają w szczególności:

1) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;

2) Departament Pomocy Społecznej;

3) Departament Pożytku Publicznego;

4) Departament Świadczeń Rodzinnych;

5) Departament Ubezpieczeń Społecznych;

6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.

§ 8. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00