Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2003-07-26 do 2012-11-21
Wersja archiwalna od 2003-07-26 do 2012-11-21
archiwalny
ZARZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 czerwca 2003 r.
w sprawie regulaminu Rady Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego
Na podstawie art. 19 ust. 7 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się Regulamin Rady Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: M. Pol
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
Załącznik do zarządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 30 czerwca 2003 r. (poz. 488)
REGULAMIN RADY OCHRONY I UŁATWIEŃ LOTNICTWA CYWILNEGO
§ 1. Rada Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego, zwana dalej „Radą”, jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw transportu.
§ 2. 1. Rada spośród swoich członków, zwykłą większością głosów, wybiera oprócz Przewodniczącego, także Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza.
2. Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, a w szczególności:
1) planuje, organizuje, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady;
2) dokonuje podziału zadań pomiędzy członków Rady;
3) może zwracać się o przygotowanie opinii do ekspertów w zakresie ochrony i ułatwień w lotnictwie cywilnym;
4) zaprasza gości i ekspertów na posiedzenia Rady;
5) przedstawia ministrowi właściwemu do spraw transportu coroczne sprawozdanie z prac Rady oraz przekazuje je do wiadomości Ministrowi Obrony Narodowej, ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych. Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Agencji Wywiadu oraz Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, jej posiedzenia prowadzi Wiceprzewodniczący Rady.
§ 3. 1. Rada obraduje na posiedzeniach zwykłych zwoływanych przez Przewodniczącego w terminach określonych w planie pracy Rady lub nadzwyczajnych, zwoływanych na wniosek co najmniej połowy składu Rady.
2. Posiedzenia zwykłe zwoływane są nie rzadziej niż dwa razy w roku.
3. Przewodniczący Rady może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, zwołać posiedzenie Rady w innym niż określony w planie pracy Rady terminie.
4. W uzasadnionych przypadkach posiedzenie Rady zwołuje się w trybie pilnym. W zawiadomieniu o posiedzeniu określa się dodatkowo przyczynę zwołania posiedzenia w tym trybie.
§ 4. 1. Zawiadomienia o terminie, miejscu i porządku posiedzenia Rady są przekazywane członkom Rady i innym osobom zaproszonym na posiedzenie nie później niż na 7 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
2. W przypadku zwołania posiedzenia, o którym mowa w § 3 ust. 3 i 4, zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady, wraz z porządkiem obrad, powinno być doręczone uczestnikom posiedzenia niezwłocznie po podjęciu przez Przewodniczącego Rady decyzji o zwołaniu posiedzenia.
3. Przewodniczący Rady może w trakcie posiedzenia wprowadzić do porządku obrad sprawy nieprzewidziane wcześniej w tym porządku
§ 5. 1. Rada wyraża swoje stanowisko w formie ocen lub opinii.
2. Ustalenie stanowiska Rady dokonuje się w drodze uzgodnienia. W przypadku gdy osiągnięcie uzgodnienia jest niemożliwe. Przewodniczący Rady przeprowadza głosowanie. O treści stanowiska decyduje większość głosów, a w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego.
3. Członkowie Rady mogą zgłosić do protokołu zdanie odrębne w stosunku do przyjętego stanowiska.
§ 6. 1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisują członkowie Rady.
2. Protokół powinien zawierać w szczególności:
1) porządek obrad;
2) listę obecności osób biorących udział w posiedzeniu;
3) wnioski osób biorących udział w posiedzeniu;
4) przyjęte przez Radę oceny i opinie;
5) dokumenty stanowiące przedmiot obrad.
3. Protokół podpisują Przewodniczący Rady i Sekretarz Rady.
4. Prawo wglądu do protokołu mają osoby wchodzące w skład Rady oraz inne osoby upoważnione przez Przewodniczącego Rady.
5. Przewodniczący Rady może, na pisemny wniosek członka Rady, przesłać protokół podmiotom wskazanym we wniosku.
§ 7. 1. Sekretarz Rady prowadzi obsługę organizacyjną i techniczną prac Rady oraz wykonuje zadania zlecone mu przez Radę lub Przewodniczącego Rady.
2. Do zadań Sekretarza Rady należy:
1) przygotowywanie projektów planów pracy Rady;
2) koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia przez Radę;
3) informowanie członków Rady oraz innych uczestników posiedzenia Rady o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad;
4) sporządzanie protokołów posiedzeń Rady i przedstawianie ich do podpisu Przewodniczącemu Rady;
5) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji Rady;
6) zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Rady;
7) sporządzanie projektu rocznego sprawozdania z działalności Rady i przedstawienie go Przewodniczącemu Rady.
§ 8. Obsługę organizacyjno-biurową Rady zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw transportu.