Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2003-09-29 do 2004-07-19
Wersja archiwalna od 2003-09-29 do 2004-07-19
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 80 PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 czerwca 2002 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
(ostatnia zmiana: M.P. z 2003 r., Nr 45, poz. 685) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej „Kancelarią", jest urzędem zapewniającym obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów oraz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych.
2. Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych, doradczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
§ 2.1. Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2. Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej Szefem Kancelarii.
§ 3.Szef Kancelarii kieruje Kancelarią przy pomocy sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Sekretarza Rady Ministrów, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
§ 4.Szef Kancelarii, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wyznacza swojego zastępcę spośród sekretarzy lub podsekretarzy stanu w Kancelarii oraz określa zakres jego czynności.
§ 5.Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów, określając nazwę, skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
§ 6.Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 do załatwiania w jego imieniu spraw należących do zadań Kancelarii.
§ 7.1. W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów.
2. Szczegółowy zakres zadań i kompetencji Szefa Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów określa Prezes Rady Ministrów.
§ 8.[1] W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów,
2) Sekretariat Prezesa Rady Ministrów,
3) Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów,
4) Sekretariat Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
5) Sekretariat Ministra-członka Rady Ministrów,
6) Sekretariat Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn,
7) Sekretariat Sekretarza Stanu do Spraw Parlamentarnych,
8) Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych i Wspólnoty Informacyjnej Rządu,
9) Sekretariat Rady Legislacyjnej,
10) Sekretariat Rady do Spraw Uchodźców,
11) Centrum Informacyjne Rządu,
12) Departament Rady Ministrów,
13) Departament Ekonomiczno-Społeczny,
14) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków,
15) Departament Spraw Obronnych,
16) Departament Spraw Zagranicznych,
17) Biuro Administracyjne,
18) Biuro Dyrektora Generalnego,
19) Biuro do Spraw Usuwania Klęsk Żywiołowych,
20) Biuro Finansowe,
21) Biuro Informatyki,
22) Biuro Ochrony.
§ 9.Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
§ 10.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2002 r.
[1] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 86 Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 września 2003 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. Nr 45, poz. 685). Zmiana weszła w życie 29 września 2003 r.