Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-05-01 do 2003-01-08
Wersja archiwalna od 2002-05-01 do 2003-01-08
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 53 PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 22 kwietnia 2002 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej.
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:
§ 1.Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2002 r.
Prezes Rady Ministrów: L. Miller
Załącznik do zarządzenia nr 53 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 22 kwietnia 2002 r. (poz. 249)
STATUT MINISTERSTWA PRACY l POLITYKI SPOŁECZNEJ
§ 1. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem", właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 32, poz. 304), do spraw:
1) pracy,
2) zabezpieczenia społecznego.
§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne i wyodrębnione stanowiska:
1) Departament Analiz i Prognoz Ekonomicznych,
2) Departament Polityki Rynku Pracy,
3) Departament Funduszy,
4) Departament Programów Przedakcesyjnych i Strukturalnych,
5) Departament Dialogu Społecznego,
6) Departament Prawa Pracy,
7) Departament Warunków Pracy,
8) Departament Unii Europejskiej i Organizacji Międzynarodowych,
9) Departament Współpracy z Zagranicą,
10) Departament Pomocy Społecznej,
11) Departament Ubezpieczeń Społecznych,
12) Departament Świadczeń na Rzecz Rodziny,
13) Departament Wynagrodzeń,
14) Departament Informatyki,
15) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych,
16) Biuro Prawne,
17) Biuro Dyrektora Generalnego,
18) Biuro Kontroli Resortowej,
19) Biuro Administracyjno-Finansowe,
20) Biuro Budżetu Resortu,
21) Biuro Prasy i Informacji,
22) Biuro Spraw Obronnych,
23) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego,
24) Stanowisko do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu praca zapewniają w szczególności:
1) Departament Polityki Rynku Pracy,
2) Departament Funduszy,
3) Departament Programów Przedakcesyjnych i Strukturalnych,
4) Departament Prawa Pracy,
5) Departament Dialogu Społecznego,
6) Departament Warunków Pracy,
7) Departament Wynagrodzeń.
§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1) Departament Ubezpieczeń Społecznych,
2) Departament Pomocy Społecznej,
3) Departament Świadczeń na Rzecz Rodziny,
4) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 5. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.