Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Monitor Polski rok 1994 nr 55 poz. 461
Wersja aktualna od 1994-10-25
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Monitor Polski rok 1994 nr 55 poz. 461
Wersja aktualna od 1994-10-25
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA-SZEFA URZĘDU RADY MINISTRÓW

z dnia 12 października 1994 r.

w sprawie szczegółowego trybu postępowania regulacyjnego w przedmiocie przywrócenia osobom prawnym Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej własności nieruchomości lub ich części.

Na podstawie art. 43 ust. 7 ustawy z dnia 13 maja 1994 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 73, poz. 323) w porozumieniu z Konsystorzem Kościoła Ewangelicko--Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZDZIAŁ 1

§ 1. Zarządzenie określa liczebność Komisji Regulacyjnej, szczegółowy tryb postępowania regulacyjnego oraz wynagrodzenie dla członków Komisji i personelu pomocniczego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.1. Komisja Regulacyjna, zwana dalej „Komisją", jest powołana do prowadzenia postępowania regulacyjnego w przedmiocie przywrócenia kościelnym osobom prawnym własności nieruchomości lub ich części. Komisja przeprowadza regulację w sposób przewidziany w art. 40-45 ustawy z dnia 13 maja 1994 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 73, poz. 323), zwanej dalej „ustawą".

2. Komisja składa się z 8 stałych członków, wyznaczonych, w równej liczbie, przez Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów i Konsystorz Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej „Kościołem". Stali członkowie Komisji Regulacyjnej stanowią pełny jej skład.

3. Komisja działa pod kierunkiem dwóch współprzewodniczących, z których jednego wyznacza Minister - Szef Urzędu Rady Ministrów, a drugiego - Konsystorz Kościoła.

4. Komisja rozpatruje sprawy w zespołach orzekających, w których skład wchodzi po 2 stałych członków Komisji, wyznaczonych przez Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów i Konsystorz Kościoła.

5. Zespół orzekający rozpatruje sprawy pod kierunkiem dwóch współprzewodniczących, wyznaczonych przez współprzewodniczących Komisji. Współprzewodniczący zespołu przewodniczą kolejno posiedzeniu zespołów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Siedzibą Komisji jest Urząd Rady Ministrów w Warszawie.

2. Komisja może orzekać na posiedzeniach wyjazdowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Obsługę kancelaryjno-biurową Komisji zapewnia Urząd Rady Ministrów (Biuro do Spraw Wyznań).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZDZIAŁ 2

§ 5. 1. Postępowanie regulacyjne, o którym mowa w art. 40 ustawy, zwane dalej „postępowaniem regulacyjnym", wszczyna się na wniosek zainteresowanej kościelnej osoby prawnej.

2. Uczestnikiem postępowania regulacyjnego może być kościelna osoba prawna lub jednostka państwowa albo jednostka samorządu terytorialnego, której interesu prawnego dotyczy to postępowanie.

3. Zainteresowaną jednostką państwową jest jednostka uprawniona do dysponowania nieruchomościami Skarbu Państwa oraz jednostka państwowa, w której władaniu znajduje się nieruchomość lub jej część będąca przedmiotem postępowania.

4. Jeżeli niepaństwowe osoby trzecie nabyły prawo do upaństwowionej nieruchomości (art. 40 ust. 4 ustawy), jednostką zainteresowaną jest Skarb Państwa reprezentowany przez właściwy terenowy organ rządowej administracji ogólnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.O wszczęciu postępowania regulacyjnego zespół orzekający powiadamia pisemnie uczestników postępowania. Uczestnik postępowania, pod którego adresem żądanie jest skierowane, jest obowiązany do udzielenia pisemnych wyjaśnień w terminie 30 dni.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. Zespół orzekający załatwia sprawy bez zbędnej zwłoki.

2. Niezwłocznie powinny być załatwione sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez uczestników postępowania.

3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu trzech miesięcy, a w sprawie szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu sześciu miesięcy od wszczęcia postępowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.W zakresie doręczania pism stosuje się odpowiednio przepisy art. 39-41 i art. 45-47 Kodeksu postępowania administracyjnego (Kpa).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.W zakresie wzywania do udziału w czynnościach postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 50-56, z wyłączeniem przepisu art. 54 § 1 pkt 6 Kpa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.W zakresie terminów stosuje się odpowiednio przepisy art. 57-60 Kpa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.1. Wniosek o wszczęcie postępowania regulacyjnego składa się na piśmie. Wniosek ten powinien zawierać:

1) wskazanie osoby, od której pochodzi, oraz jej adres,

2) żądanie,

3) faktyczne i prawne uzasadnienie żądania,

4) wskazanie dowodów oraz okoliczności przemawiających za uwzględnieniem wniosku,

5) wskazanie organu nadrzędnego,

6) podpis wnioskodawcy.

2. Wnioski złożone przed dniem wejścia w życie zarządzenia zachowują swoją moc.

3. Do wniosku powinny być dołączone posiadane oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy dokumentów przytoczonych we wniosku. Wnioskodawca może wnieść o:

1) polecenie uczestnikowi postępowania dostarczenia dokumentów będących w jego posiadaniu lub złożenie odpowiednich oświadczeń,

2) zażądanie z urzędu dostarczenia dokumentów znajdujących się w sądach i urzędach.

4. Wniosek o wszczęcie postępowania oraz dokumenty załączone jako dowody składa się wraz z ich odpisami dla uczestników postępowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.Wnioski składane w toku postępowania przed zespołem orzekającym oraz wyjaśnienia mogą być wnoszone na piśmie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, a także ustnie do protokołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.Współprzewodniczący Komisji lub zespołu orzekającego jest obowiązany potwierdzić wniesienie wniosku lub wyjaśnienia, jeżeli wnoszący tego zażąda.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.1. Jeżeli wniosek nie czyni zadość wymaganiom określonym w § 11, współprzewodniczący Komisji wezwą wnoszącego do uzupełnienia braków pod rygorem zawieszenia postępowania.

2. Współprzewodniczący Komisji mogą z urzędu zażądać dostarczenia wszelkich dokumentów mających znaczenie w sprawie od każdego, u którego się one znajdują. W tym samym celu mogą także żądać złożenia oświadczeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.1. Zespół orzekający sporządza zwięzły protokół każdej czynności postępowania regulacyjnego, chyba że czynność została w inny sposób utrwalona na piśmie.

2. W szczególności sporządza się protokół:

1) przyjęcia wniesionego ustnie wniosku i wyjaśnienia,

2) przesłuchania uczestnika, świadka, biegłego,

3) oględzin i ekspertyz dokonywanych przy udziale członka zespołu orzekającego,

4) rozprawy,

5) ustnego orzeczenia i postanowienia.

3. Do protokołów, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się odpowiednio przepisy art. 68-72 Kpa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.

§ 16. W zakresie udostępniania uczestnikom akt postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 73i 74Kpa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.W zakresie dowodów w postępowaniu regulacyjnym stosuje się odpowiednio przepisy art. 75-87 Kpa, z wyłączeniem przepisów o środkach przymusu administracyjnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18.1. Zespół orzekający może rozstrzygać sprawę na posiedzeniu bez udziału uczestników postępowania.

2. Rozprawa powinna być wyznaczona, gdy zachodzi potrzeba uzgodnienia interesów uczestników postępowania oraz gdy jest to potrzebne dla wyjaśnienia sprawy przy udziale świadków lub biegłych albo w drodze oględzin.

3. Rozprawą lub posiedzeniem kieruje współprzewodniczący zespołu, wyznaczony dla danej sprawy przez współprzewodniczących Komisji. Kierujący rozprawą stosuje odpowiednio przepisy art. 91-95 Kpa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19.W zakresie zawieszania postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 97-103 Kpa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20.1. Uczestnicy postępowania regulacyjnego mogą zawrzeć ugodę przed zespołem orzekającym. Przy zawieraniu ugody stosuje się odpowiednio przepisy art. 116i 117Kpa.

2. Gdy ugoda nie zostanie zawarta, zespół orzekający wyda orzeczenie, które podejmuje się zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym. W razie równości głosów uznaje się, że zespół orzekający nie uzgodnił orzeczenia (art. 45 ustawy).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 21.W zakresie orzeczeń i ugód zespołów orzekających stosuje się odpowiednio przepisy art. 104-113 Kpa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 22.1. Od orzeczenia zespołu orzekającego nie przysługuje odwołanie.

2. Klauzulę wykonalności nadawać będą współprzewodniczący Komisji, opatrując ją okrągłą pieczęcią Urzędu Rady Ministrów.

3. Postępowanie regulacyjne jest wolne od opłat.

4. W zakresie ustalania kosztów postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio art. 262 Kpa, z tym że uczestnika postępowania obciążają te koszty postępowania poniesione w jego interesie lub na jego żądanie, które nie wynikają z ustawowego obowiązku organów administracji rządowej lub jednostek samorządu terytorialnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 23.W razie powstania zagadnień o szczególnej złożoności, zespół orzekający może zwrócić się o ich rozstrzygnięcie do Komisji w pełnym składzie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZDZIAŁ 3

§ 24. [1] 1. Stali członkowie Komisji otrzymują zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości:

1) współprzewodniczący Komisji - 70% wynagrodzenia Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego,

2) współprzewodniczący zespołów orzekających - 70% wynagrodzenia wiceprezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego,

3) pozostali członkowie Komisji - 70% wynagrodzenia sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego.

2. Personel pomocniczy Komisji otrzymuje zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości:

1) sekretarze Komisji - 35% wynagrodzenia stałego członka Komisji,

2) radcy prawni Komisji - 35% wynagrodzenia stałego członka Komisji,

3) protokolanci Komisji - 15% wynagrodzenia stałego członka Komisji.

3. Działalność Komisji Regulacyjnej jest finansowana z budżetu państwa, w części dotyczącej Urzędu Rady Ministrów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZDZIAŁ 4

§ 25. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister-Szef Urzędu Rady Ministrów: M. Strąk

[1] Na podstawie § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 grudnia 2008 r. w sprawie wysokości wynagrodzenia członków i personelu pomocniczego komisji regulacyjnych działających na podstawie ustaw o stosunku Państwa do kościołów oraz związków wyznaniowych w roku 2009 (Dz.U. Nr 236, poz. 1642) w okresie od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. wysokość wynagrodzenia członków i personelu pomocniczego komisji regulacyjnych wynosi odpowiednio 78% wynagrodzeń określonych w § 24.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00