Artykuł
Obowiązki pracowników w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Rozdział II
Joanna Nowicka
ekspert z zakresu podatków
Magdalena Kasprzak
specjalistka z zakresu prawa pracy
Pracodawca zobowiązany jest wprost - przez przepisy Kodeksu pracy - do ułatwiania podnoszenia kwalifikacji swoim pracownikom. Żaden jednak przepis Kodeksu pracy nie mówi o obowiązkach pracownika w tym zakresie. Wiadomo jedynie, że pracownik jest zobowiązany wykonywać swoją pracę sumiennie i starannie (art. 100 k.p.). Dodatkowo, powinien stosować się do poleceń przełożonych, które pracy dotyczą i nie są sprzeczne z prawem lub postanowieniami umowy o pracę. Na tej podstawie trudno jest mówić, że pracownik zobowiązany jest dbać o swoje wykształcenie. Oczywiście rozwój zawodowy i podnoszenie własnych kwalifikacji powinny leżeć w interesie pracownika - nie ma on jednak takiego obowiązku. Pracownik będzie natomiast zobowiązany podnieść swoje kwalifikacje na bezpośrednie polecenie pracodawcy lub przełożonego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right