Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-08-12

Obowiązki pracowników w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych

Rozdział II

Joanna Nowicka

ekspert z zakresu podatków

Magdalena Kasprzak

specjalistka z zakresu prawa pracy

Pracodawca zobowiązany jest wprost - przez przepisy Kodeksu pracy - do ułatwiania podnoszenia kwalifikacji swoim pracownikom. Żaden jednak przepis Kodeksu pracy nie mówi o obowiązkach pracownika w tym zakresie. Wiadomo jedynie, że pracownik jest zobowiązany wykonywać swoją pracę sumiennie i starannie (art. 100 k.p.). Dodatkowo, powinien stosować się do poleceń przełożonych, które pracy dotyczą i nie są sprzeczne z prawem lub postanowieniami umowy o pracę. Na tej podstawie trudno jest mówić, że pracownik zobowiązany jest dbać o swoje wykształcenie. Oczywiście rozwój zawodowy i podnoszenie własnych kwalifikacji powinny leżeć w interesie pracownika - nie ma on jednak takiego obowiązku. Pracownik będzie natomiast zobowiązany podnieść swoje kwalifikacje na bezpośrednie polecenie pracodawcy lub przełożonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00