Jak opodatkować VAT refakturowanie kosztów poniesionych przez spółkę polską na spółkę w innym kraju UE
Spółka polska jest 100% udziałowcem spółki w Niemczech. W latach 2009-2010 przeprowadzany był remont instalacji do produkcji w fabryce w Niemczech, którą syndyk na podstawie zgłoszenia zakupu udostępnił do remontu. Umowy podpisywała spółka polska, faktury były wystawiane na spółkę polską i VAT odliczała spółka polska. Obecnie spółka w Niemczech jest zarejestrowana i spółka polska chce refakturować na nią wszystkie niżej wymienione poniesione koszty: 1) zakupu w Polsce części do instalacji i narzędzi, 2) zakupu w Polsce odzieży, pościeli, tapczanów dla brygady remontowej, 3) zakupu w Polsce wyposażenia biura (meble, laptopy, faks, wózek widłowy i paletowy), 4) wynajmu kotłowni - faktury z Polski, 5) prowadzenia administracji i zarządzania - faktury z Polski, 6) korzystania z samochodów dzierżawionych w leasingu oraz ubezpieczenia, napraw, paliwa - faktury z Polski, 7) tłumaczenia dokumentów - faktury z Polski, 8) obsługi prawnej - faktury z Niemiec, 9) korzystania z kontenerów na śmieci i telefony - faktury z Niemiec,10) remontu instalacji - faktury z Polski; w tym przypadku wykonawca obciążał z podatkiem i bez podatku, powołując się na to, że przeprowadza prace na nieruchomości, a wykonywał tylko prace przy instalacji do produkcji, jak również wystawiał noty za wynagrodzenia i ZUS swoich pracowników.