Artykuł
Nieodpłatne przekazanie prezentów i próbek
Jednostki gospodarcze prowadząc działalność muszą liczyć się z koniecznością reklamy swoich produktów/towarów. Jest to jeden ze sposobów, by klienci mogli się dowiedzieć o istnieniu firmy i sprzedawanych przez nią produktach/towarach, a tym samym przedsiębiorca mógł osiągać zyski.
Podmioty gospodarcze korzystają z różnych form reklamowych, takich jak reklamy telewizyjne, prasowe, radiowe czy bezpośredni kontakt z klientem. Podczas spotkań z klientami często przekazuje się im produkty/towary firmy w celu zapoznania ich z oferowanym asortymentem i zdobycia opinii na temat oferowanych produktów/towarów. W związku z tym przedsiębiorcy mają problem, czy takie przekazanie produktów/towarów firmy stanowi dostawę towarów, a tym samym, czy powinno zostać opodatkowane.
W myśl zapisów ustawy o VAT w przypadku nieodpłatnego przekazania aktywów obrotowych na cele związane z reprezentacją i reklamą, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych, wówczas należy opodatkować takie wydanie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right