Artykuł
Inwentaryzacja należności
Inwentaryzacja należności jest przeprowadzana m.in. w formie potwierdzenia sald, które przesyła się do klientów. Potwierdzenie salda może być wygenerowane z systemu finansowo-księgowego, jeśli program posiada taką funkcję, lub wypełnione ręcznie albo sporządzone np. w arkuszu kalkulacyjnym Excel. W potwierdzeniu sald ujmuje się nierozliczone salda ze swoimi klientami.
Zgodnie z ustawą o rachunkowości jednostka ma obowiązek potwierdzania jedynie należności, ale może również potwierdzić swoje zobowiązania, jeśli np. dostawca wystąpi z takim żądaniem bądź istnieje potrzeba weryfikacji istniejących sald zobowiązań.
Zgodnie z zapisami ustawy o rachunkowości jednostki są zobowiązane do przeprowadzenia na ostatni dzień każdego roku obrotowego inwentaryzacji aktywów, tj. m.in.:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right