Porada
Rachunkowość w firmie rządzi się swoimi prawami
Jedną z podstawowych zasad rachunkowości jest zasada ciągłości. Nakazuje ona, by przyjęte reguły stosować w sposób nieprzerwany i spójny. Ma to zapewnić przede wszystkim porównywalność informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych za kolejne lata obrotowe. Nakazuje ona stosowanie w jednakowy sposób tych samych metod grupowania operacji finansowych, wyceny aktywów i pasywów itd.
Polityka rachunkowości stanowi dokument, w którym wszystkie zasady rachunkowości zostały zebrane i opisane. Zawiera ona wybrane i stosowane przez jednostkę rozwiązania dopuszczone ustawą o rachunkowości oraz te określone w Międzynarodowych Standardach Rachunkowości, zapewniające wymaganą jakość sprawozdań finansowych. Polityka rachunkowości w usystematyzowany sposób określa też działania, jakimi ma kierować się jednostka. Te z kolei powinny uwzględniać charakter i specyfikę działalności danej jednostki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right