1. Ujmowanie w księgach karnetów sprzedawanych przez pośredników
Obsługuję firmę zajmującą się wynajmowaniem kortów do squasha, sal fitness, masażu i urody. Firma korzysta od lipca 2010 r. z usług GROUPON, za pośrednictwem którego sprzedaje swoim klientom usługi z 50% upustem. GROUPON przekazuje zapłacone przez klientów kwoty, pomniejszone o prowizję, na konto Squash. W momencie wpływu środków na konto firmy były one księgowane na konto "Rozliczenie międzyokresowe przychodów". Realizacja bonów firmy nie była rejestrowana na kasie fiskalnej ani w pełnej kwocie, ani w kwocie pomniejszonej o rabat. Nie został więc odprowadzony od tej usługi VAT należny, ani nie zostały rozliczone przychody. Firma nie prowadziła rejestru, w jakim dniu zrealizowała kupon, więc nie wiadomo, w jakim dokładnie momencie powstał przychód. Jak należy poprawnie rozliczyć te operacje i jak wykazać je w księgach?
PROBLEM